Tavaly közel annyival kevesebben sérültek meg közúti balesetben, mint amennyivel csökkentek az üzemanyag-eladások.
A Központi Statisztikai Hivatal Adatai szerint 2012-ben összesen 15 174 személysérüléses közlekedési baleset történt Magyarországon, ami 4,1 százalékos visszaesést jelent a tavalyelőtti adatokhoz képest. Ennél nagyobb mértékben, 638-ról 605-re csökkent a halálos áldozatok száma, a baleseti okok között pedig változatlanul a -relatív vagy abszolút- gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása és a kanyarodási szabályok megsértése állt. A karambolok több mint felét személyautók vezetői okozzák, a teherautósok és a motorosok aránya tíz százalék alatti. Egyre magasabb a kerékpáros balesetokozók aránya (12,9 százalék) ahhoz képest, amekkora arányban részt vesznek a forgalomban, ami a rendőrség szerint abból adódik, hogy sokszor megszegik a KRESZ-szabályokat, és a statisztikák szerint egyre többen ittasan indulnak útnak. A gyalogosok csak a balesetek 6,2 százalékát idézték elő, viszont az arányuk eléri a 28 százalékot a halálos kimenetelű szerencsétlenségek között.
Mindig a személysérüléses balesetek száma ad képet a közlekedésbiztonságról, hiszen a kisebb-nagyobb karambolok teljes számáról -a gyakran elmaradó betétlapadás miatt - a biztosítótársaságok sem tudnak hiteles összesítést készíteni. A statisztika értékelésénél azonban figyelembe kell venni azt is, mennyire változott a forgalom sűrűsége a vizsgált időszakban, amit elsősorban az autópark fenntartási költsége befolyásolnak. Ez jól lemérhető a benzinkutak eladásain, amik a gazdasági válság és a magas olajárak miatt folyamatosan csökkennek. A Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatai tavaly 1 198 ezer liter benzint és 1 527 ezer liter gázolajat tudtak értékesíteni, amit összesítve éppen 4,2 százalékos csökkenésnek felel meg a tavalyelőtti adatokhoz képest.
A Központi Statisztikai Hivatal Adatai szerint 2012-ben összesen 15 174 személysérüléses közlekedési baleset történt Magyarországon, ami 4,1 százalékos visszaesést jelent a tavalyelőtti adatokhoz képest. Ennél nagyobb mértékben, 638-ról 605-re csökkent a halálos áldozatok száma, a baleseti okok között pedig változatlanul a -relatív vagy abszolút- gyorshajtás, az elsőbbség meg nem adása és a kanyarodási szabályok megsértése állt. A karambolok több mint felét személyautók vezetői okozzák, a teherautósok és a motorosok aránya tíz százalék alatti. Egyre magasabb a kerékpáros balesetokozók aránya (12,9 százalék) ahhoz képest, amekkora arányban részt vesznek a forgalomban, ami a rendőrség szerint abból adódik, hogy sokszor megszegik a KRESZ-szabályokat, és a statisztikák szerint egyre többen ittasan indulnak útnak. A gyalogosok csak a balesetek 6,2 százalékát idézték elő, viszont az arányuk eléri a 28 százalékot a halálos kimenetelű szerencsétlenségek között.
Mindig a személysérüléses balesetek száma ad képet a közlekedésbiztonságról, hiszen a kisebb-nagyobb karambolok teljes számáról -a gyakran elmaradó betétlapadás miatt - a biztosítótársaságok sem tudnak hiteles összesítést készíteni. A statisztika értékelésénél azonban figyelembe kell venni azt is, mennyire változott a forgalom sűrűsége a vizsgált időszakban, amit elsősorban az autópark fenntartási költsége befolyásolnak. Ez jól lemérhető a benzinkutak eladásain, amik a gazdasági válság és a magas olajárak miatt folyamatosan csökkennek. A Magyar Ásványolaj Szövetség tagvállalatai tavaly 1 198 ezer liter benzint és 1 527 ezer liter gázolajat tudtak értékesíteni, amit összesítve éppen 4,2 százalékos csökkenésnek felel meg a tavalyelőtti adatokhoz képest.
0 Megjegyzések