A budapesti 3-as metró vágányainak kétharmadát sürgősen ki kell cserélni, különben a vonal biztosan nem bírja a 2016-os teljes felújításig. Ezt állítja az egyik BKV-s szakszervezet. 

Megszokott látvány Budapesten, hogy metrópótló busz viszi az utasokat. A hármas vonalon is sokszor fordul elő ilyen, többnyire műszaki hiba miatt. A héten síntörés miatt csak a szokottnál lassabban, 15 km/h-s sebességgel mehettek a szerelvények a Corvin negyednél. Itt most is áll a víz a sínek között, ami tönkreteszi a pálya szerkezetét. A legnagyobb baj, hogy a sínek elkoptak és elöregedtek.

Három szakaszon vannak a legsúlyosabb problémák: Újpesten, a Corvin negyed és a Klinikák között, illetve a Népliget és az Ecseri út közötti részen. Az egyik BKV-s szakszervezet szerint a sínek több mint kétharmadát már a 3-as vonal 2016-ra tervezett teljes felújítása előtt ki kellene cserélni, de a munka nagyon lassan halad.

Ezeknek a síneknek a cseréje folyamatban van, de a BKV-nak kevés pénz áll rendelkezdésre, és nagyon kis ütemben halad a munka ahhoz képest, hogy mintegy 50 kilométer sínt kellene cserélni. Ehhez képest idáig tulajdonképpen 600 méter cseréje történt meg – mondta a híradónak Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke.

A 3-as metró a 70-es években épült, vagyis van, ahol még mindig a 36 éve lerakott síneken járnak a szerelvények. A főpolgármester korábban azt mondta: az előző városvezetés az elmúlt húsz évben semmit nem költött rá, ezért alakult ki ez a helyzet.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tavaly engedélyezte a fővárosnak, hogy a BKV használt síneket vegyen a MÁV-tól, és arra cserélje le a régi metrósínt. A főváros hónapok óta tárgyal a vasúttársasággal a vásárlásról.

Azokon a balesetveszélyes szakaszokon, ahol azonnali beavatkozásra volt szükség, ez megtörtént, de természetesen ezt a 3-as metró teljes vonalán meg kellene tenni. Ezért folynak ezek a tárgyalások, hogy olcsóbban be tudjunk szerezni a MÁV-kontingensből származó vasúti síneket – mondta György István alpolgármester.

A 3-as metróvonal teljes felújítása a százmilliárd forintot is meghaladhatja.