Csúcsminőségű termékeinek köszönhetően a néhány éve kezdődött gazdasági válság sem tudta megrengetni a Herendi Porcelánmanufaktúrát. 

A válságban is növelte árbevételét, exportját az egyik leghíresebb magyar vállalat, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. Az Egyesült Államoktól Japánig hatvan országban ismertek és keresettek alkotásaik, a termékeik minőségüket tekintve világelsők, noha ősi módszerrel állítják őket elő. A több mint 180 éves múltra visszatekintő vállalat legértékesebb része a szürkeállomány, illetve az alkalmazottak és egyben tulajdonosok kézügyessége.

A zrt. vezérigazgatója, Simon Attila a Vasárnapi újságban hangsúlyozta, üzemük nem porcelángyár, hanem nevének megfelelően valódi manufaktúra, ugyanis mind a mai napig kézműves technológiával állítják elő termékeiket. Azt is elmondta, vállalkozásuk jelenleg a világ legnagyobb porcelánmanufaktúrája, amelynek négyezer különböző festett mintája és több mint tizenhatezer fehér formája van. Ez azt jelenti, hogy – a formák és minták szorzatából adódóan – hatvannégymillió különböző terméket tud előállítani a társaság, és ezek mellett évente három-négyszáz új termék is születik. A vezérigazgató megjegyezte, hogy saját fenntartású szakképző iskolával is rendelkeznek, amely a szakmunkás utánpótlás bázisa.

Simon Attila a Kossuth Rádió műsorában azt is hangsúlyozta, Herend büszke rá, de soha nem fordul a múltjába, hanem keresi az újat. Az innovációt segíti, hogy folyamatosan figyelemmel követik más cégek munkáját, tapasztalatait, illetve érdeklődnek a piaci szereplők másfajta gondolatai, valamint a XXI. század vállalatvezetési, művészeti irányai iránt.

A vezérigazgató szerint a cég sikeréhez rendkívül fontos, hogy magyar tulajdonban van. A társaság 1993-as privatizációjakor pedig a herendi közösség számára nem volt kérdés, hogy a manufaktúra kizárólag az ő tulajdonukba kerülhet. A dolgozók tulajdoni hányada napjainkban is 75 százalék, a maradék rész pedig állami kézben van, és a tulajdonos-alkalmazottak elképzelhetetlenek tartják, hogy részvényeiket eladják – tette hozzá a Vasárnapi újságban Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója.

A világszerte híres és népszerű herendi porcelán a Veszprém megyei Herenden található porcelángyárban készül. A porcelángyár kőedénygyártás formájában 1826-ban indult, Stingl Vince alapításában. Stinglnek nem volt elég pénze, ezért megbukott, és 1839-ben a hitelezője, Fischer Mór szerezte meg a manufaktúrát. Ő fejlesztette fel és vitte dicsőségre. Az ő nevéhez kötődik a művészi porcelángyártás bevezetése. A reformkor végén már Veszprém megye gyárainak tízes listáját vezette.

A 2004. évre nem fizetett osztalékot a Herendi Porcelánmanufaktúra annak ellenére, hogy 6,2 milliárd forint volt az árbevétele, az adózás előtti eredménye pedig 75 millió. Az árbevételből 4,3 milliárd az export, amely a világ 58 országába irányul. A három legnagyobb piaca az Egyesült Államok, Japán és Olaszország. Magyarországon belül Herenden, Budapesten, Szegeden, Pécsett, Sopronban, Kecskeméten, Szentendrén és Kőszegen van márkaboltjuk. Pekingben, Sanghajban és Moszkvában is várható márkaboltok nyitása.