Illusztráció
A rendőrség mellett a polgári titkosszolgálatok is vizsgálódnak a Liszt Ferenc repülőteret megbénító váratlan meghibásodás ügyében. 

A rendőrség és a polgári titkosszolgálatok is vizsgálódnak az ország működése szempontjából kritikus infrastruktúrának számító Liszt Ferenc repülőteret megbénító meghibásodással kapcsolatban. A szolgálatok és a rendőrség egyelőre csak adatgyűjtést folytat az ügyben.

A Liszt Ferenc repülőtér péntek délelőtt, a nemzetközi polgári repülés világnapján bénult meg, miután megszűnt az irányítótorony áramellátása. Egy fűtési hővezeték repedt szét, elárasztva vízzel a toronyhoz futó elektromos vezetékek aknáját. A zárlaton nem tudtak rövid idő alatt úrrá lenni, a tartalék generátor sem üzemel, ezért lezárták a repülőteret.

A szakemberek dolgoznak a hiba elhárításán: jelenleg is szivattyúzzák a vizet a kábelalagútból. A szűk, teljesen víz alá került alagútban csak a szivattyúzás és kiszárítás után kezdhetik meg a kábelek, kapcsolók kicserélését. A csőtörés miatt jelentős szakaszon elzárták a fűtővizet, ezért fagyveszéllyel is számolni kell a repülőtéren.

A déli órákban a gépekre felszállt utasokat nem tájékoztatták a repülőtéren történtekről, akadt olyan gép, melynek fedélzetén több mint egy órán át ültek az utasok, mire kiszállították őket. Jelenleg az jelenti a várókban a legnagyobb problémát, hogy visszaadják az utasoknak a már feladott poggyászukat. A csomagok visszaadása komoly logisztikai problémát okoz, hiszen mindenki egyszerre szeretné visszakapni a holmiját.

A tranzitvárókban rövid idő alatt elfogytak a szendvicsek, a repülőtér bezárásának hírére a tranzitutasok elkapkodták azokat, s az eldobható borotvákból is hirtelen kifogytak az üzletek.

A repülőtér leállása napi százmilliós kárt okoz, s különösen komoly problémát okoz a légi árufuvarozási területen, ha nem indul 24 órán belül újra a reptér. A cargobázis szigorú logisztikai rendben üzemel, a kiszolgáló kapacitás - a feltornyosuló szállítmányok miatt - nem lesz elegendő, ha 24 órán túl indul csak újra a reptér. A karácsonyi csúcsforgalom előtt álló cargobázis abban az esetben csak egy hét után érheti el a műszaki hiba előtti kapacitását