Sarka Katának élete legnagyobb álmáról kellett lemondania. Hajdú Péter felesége sokáig élsportolónak készült. Ám teste nem bírta az extra terhelést. Vállát műteni kellett, ízületei pedig örökre károsodtak.

Sarka Kata a kifutót és a szűk ruhákat most tornateremre és edzőruhára cserélte. Az egykori modell hosszú kihagyás után újra pályára lépett.

– Régen az életem volt a kézilabda. A családban édesanyám sportolt, én is vele kezdtem el, még nyolcévesen. Mindig hiányzott, ezért három évvel ezelőtt újra elkezdtem, de az első edzés után kiderült, hogy terhes vagyok Dáviddal. Most megígértem a lányoknak, hogy nem esek teherbe – nevetett Kata, aki tizenhét évesen, az NB I B-ben hagyta abba sportpályafutását.

– Sajnos volt egy csúnya sérülésem, ezért meg kellett műteni a vállamat, ami miatt nem sportolhattam tovább versenyszerűen. Az évek során annyira tönkrementek az ízületeim, hogy egy rossz mozdulat következtében úgy kiugrott a kulcscsontom, hogy össze kellett csavarozni. Igazából a másik vállamat is meg kellett volna operálni, de úgy döntöttem, hogy nem vállalok újabb műtétet, ha úgy is fel kell adnom az álmomat – mondta Kata kissé szomorúan, hiszen középiskolás korában profi kézilabdázónak készült.

A sportsérülést követően Kata sokáig szomorkodott, de az élet kárpótolta a testi és lelki fájdalomért.

– Nem lett volna belőlem modell, ha nem hagyom abba a kézilabdát. Igaz, nehezen dolgoztam fel, hogy fel kellett adnom, de egy idő után már csak a vállamon lévő heg emlékeztetett a kudarcra, azt is nehezen szoktam meg. Eléggé zavart, főleg modellként, hiszen mindig takargatni vagy alapozni kellett – tette hozzá.

A műtét nyoma mellett még egy dolog emlékezteti Katát a tizenkét évnyi élsportra, az állandóan kiugró ízületei.

– Éveken keresztül nagyon igénybe voltak véve, aminek meg lett a következménye. Eléggé lazák az ízületeim. Bármikor ki tudom ugrasztani például a vállamat vagy ha sétálás közben kicsit jobban lóbálom a kezem, akkor is kiugrik a he-lyéről – vallott a furcsa testi hibájáról a barna szépség.