Egy divatos, erős, kézműves darabbal az ízletes zserbótekercs hozzávalóit is szívesebben visszük haza vállunkon. Karácsony közeledtével minden háziasszony a lehető legízletesebb, és legegyszerűbb menü elkészítésére fekteti a hangsúlyt. 

A vásárláshoz egyre nagyobb és nagyobb listák készülnek, amelyhez nélkülözhetetlen a strapabíró bevásárlószatyor. Egy jól megrakott szatyor kellemetlenül vágja a kezünket, de persze csakis addig, míg el nem szakad.

Bizonyára ismerős ez a helyzet:

Szatyrommal a városban vásárolni jártam,
Három kiló narancsot hazavinni vágytam.
Kezemben a szatyorral izgalomban voltam,
Mikor a sok gyümölcsöt hasába beraktam.

Bizalmamat fektettem megint egy szatyorba,
Reméltem a finomságot hazáig elbírja.
Nyúlni kezdett a füle, vágta ujjaimat,
Addig tette mind ezt velem, míg végül elszakadt.

Szaladt a sok narancs szét, szerte a világba,
Arcom is belepirult ebbe a futásba.
Kergettem a narancsot, mint kiskölyök a labdát,
Nevették az emberek bosszúságom táncát.

Arra tettem fogadalmat, szatyrom lecserélem,
Többé nejlon zacskóval a boltot el nem érem.
Textil szatyrot választok az adventi vásáron,
Meglepem a családom is, fejük sose fájjon.

Kézművesek remekműve a narancsot elbírja,
Szépségével tekintetek sokaságát vonzza.
Büszke vagyok mostantól a vásárló szatyromra,
S ha bosszúságot nem akarsz, cseréld te is jobbra.

És hogy mi kerülhet még a narancson kívül egy csinos, szép, környezetbarát és erős bevásárlószatyorba? Egy gyors, sütés nélkül készíthető karácsonyi finomság, a zserbótekercs alapanyagai.



Nézzük, ehhez mit is rakjunk kézműves szatyrunkba:

30 dkg darált kekszet,
3 dkg vajat,
5 dkg fehér csokit,
10 dkg cukrot,
1/2 dl tejet,
10 dkg sárgabarack lekvárt.

S mi legyen velük?

A kekszen és a lekváron kívül a hozzávalókat melegítsük össze, majd keverjük el, és a keksszel, lekvárral dolgozzuk össze. Ha kemény marad a tészta, tegyünk még hozzá annyi langyos tejet, hogy jól nyújtható tésztánk legyen.

A tölteléknek valót se felejtsük ki jól bevált szatyrunkból.

Szerezzünk be hozzá:

15 dkg darált diót,
10 dkg cukrot,
1/2 dl tejet,
3 dkg vajat,
10 dkg lekvárt,

5 dkg étcsokoládét, némi tejet hozzá,
rumot vagy rum aromát ízlés szerint,

Hogyan is járjunk el vele?

A cukrot, a tejet és a vajat melegítsük össze, keverjük el, majd adjuk a dióhoz. Adjuk hozzá a lekvárt, rumot vagy rum aromát. Ha folyékony a töltelék, akkor tegyünk bele még egy kis darált kekszet. Jól simítható masszát kell kapnunk.

Nézzük, hogyan lesz ebből csodás zserbótekercs.


A kekszes tésztát nyújtsuk ki, olvasszunk fel 5 dkg csokoládét 5 evőkanál tejjel, és ezt kenjük a tésztára. Hagyjuk dermedni, majd kenjük rá a diós krémet. Tekerjük fel, majd dermesszük a hűtőben legalább 2-3 órát, de egy éjszakát érdemes. Mikor kifagy, kenjük le nagyon vékonyan baracklekvárral, és szórjuk meg reszelt étcsokoládéval.


S ha már felszeleteltük, semmiképp se felejtsünk belőle vinni barátnőnknek a csinos, hasznos, kézműves szatyrunkba rejtve.