A kelet-szlovákiai Kiskerénynél (Kurimany) pénteken összedőlt autópályahíd betonozása során ideiglenes, úgynevezett segéd tartószerkezetet használtak, ez okozta a balesetet - jelentette be Ján Pociatek szlovák közlekedési, építésügyi és régiófejlesztési miniszter hétfőn Pozsonyban.
MTI - A szlovák szaktárca vezetője a - 4 halálos áldozatot és 11 sérültet követelő - tragédia ügyében indult vizsgálat első eredményeit ismertetve elmondta: a hasonló ideiglenes segéd tartószerkezetek használatát azonnali hatállyal minden építkezésen megtiltják.
MTI - A szlovák szaktárca vezetője a - 4 halálos áldozatot és 11 sérültet követelő - tragédia ügyében indult vizsgálat első eredményeit ismertetve elmondta: a hasonló ideiglenes segéd tartószerkezetek használatát azonnali hatállyal minden építkezésen megtiltják.
"Ez elfogadhatatlan" - szögezte le a tragédiát kiváltó körülményekre utalva Pociatek, aki szerint a vizsgálatot folytatják, az "alapos" lesz, és későbbi szakaszában az is kiderül, hogy pontosan ki követte el a tragédiát kiváltó hibát.
Pociatek szerint a szaktárca az egyes tartószerkezetek áraiban tapasztalható különbségeket is vizsgálni fogja, hogy kizárja vagy éppen megerősítse annak lehetőségét, hogy "az ár hatással van az építkezés minőségére." A miniszter leszögezte: a baleset teljes felelőssége az építkezést kivitelező vállalatot terheli, ugyanakkor a szaktárca az építkezés beszállító cégeinél is vizsgálódni készül, valamint az építkezés során használt műszaki megoldásokat is szakértői vizsgálatnak vetik alá.
Robert Fico szlovák kormányfő a baleset kapcsán hétfőn kiadott közleményében leszögezte: "nagyvonalú hozzáállást" vár az építkezést kivitelező cégektől a baleset károsultjainak fizetendő jóvátétel kérdésében. Hozzátette: amennyiben erre nem kerül sor, a kormány kész arra, hogy "rendkívüli lehetőségekkel" éljen.
A baleset a D1-es autópálya Kiskerény és Illésfalva (Iliasovce) között épülő hídjának betonozása során történt péntek délután, amikor a híd betonkádjának tartószerkezete összeomlott.
0 Megjegyzések