Az előzetesesen vártnál nagyobb, 12 százalékos díjcsökkenés jellemzi a 2012-es kötelezőbiztosítási kampányt, de ez csak az új ügyfelekre érvényes, a régieket büntetik a biztosítók, így az 50 százalékot is eléri az újrakötések aránya. 

Az idei kötelezőkampányban ismét a hűséget bünteti a biztosítók többsége, vagyis az új ügyfeleiknek jóval kedvezőbb tarifát kínálnak, mint a meglévőknek. A kettős tarifa hatására az idei évben immár az autósok fele mondja fel, majd köti rögtön újra kötelező biztosítását eddigi biztosítójánál - derül ki a kotelezo.hu oldal elemzéséből. A legtöbb új szerződést a K&H, a Wabard, a KÖBE és a Genertel szerezte, de jól szerepel a Groupama-Garancia és a Posta is.



"Az idei kötelezőkampány egyik legmarkánsabb eleme, hogy a szerződésüket felmondó autósok fele immár nem biztosítót vált, csupán kihasználja azt, hogy a meglévő biztosítója nagyobb kedvezményt kínál az új szerződést kötő ügyfeleinek" - mutat rá Baksa Melinda, a kotelezo.hu ügyvezetője. "Az első napok adatai szerint, aki ugyanannál a biztosítónál szeretett volna maradni, de mégse csupán a biztosítója által küldött díjértesítőre hagyatkozott, hanem az új ügyfeleknek ajánlott díjat választotta, átlagosan csaknem 6600 forintot takarított meg."

A kotelezo.hu eddigi adatai szerint folytatódott a köteleződíjak évről évre történő számottevő esése: az eddigi kötések 11 ezer forintos átlagdíjon köttettek, ami a tavalyi 12 500 forintos átlagértékhez képest újabb 12 százalékos csökkenést mutat.




Az új szerződések 84 százalékán hat biztosító osztozik. A kampány nyertesének már most egyértelműen a K&H tűnik: az első néhány napban az összes szerződés 27 százalékát egymaga gyűjtötte be. A dobogó többi helyének sorsa egyelőre még kérdéses, arra Wáberer, a KÖBE és a Genertel pályázhat legnagyobb eséllyel, de a többi leszakadó biztosító előtt a Groupama-Garancia és a Posta is közel 10 százalékos teljesítménnyel büszkélkedhet.