Nagy Norbert írása ,hoztam mert fontos : Kedves Ismerőseim ! 

A szívem szólt ma hozzám és ezt most én írom Nektek!

Megálltam ma a kocsimmal Budapesten, majd amikor kiszálltam szétnéztem. Láttam, hogy a másik oldalon ott áll egy néni, aki előtt egy pohár volt. Vártam, néztem és elindultam felé. Megkérdeztem, hogy miért kéreget? Kérdeztem, hogy hajléktalan? Ő azt válaszolta: "még nem". Kérdeztem: kap nyugdíjat? Nem kap, mert nem volt soha b

ejelentve. Szlovák néni, aki 36 éve él itt Magyarországon. Perfekt beszélte a nyelvet. Kérdeztem: ,, ha nem volt bejelentve és nincs nyugdíja sem, miből él és miből fizeti a fizetnivalót?,,Hónapokig turkált a kukában mikor elfogyott a pénze és úgy szóltak rá, hogy miért nem nem rak ki egy poharat? Azt válaszolta: hogy szégyellte magát és nem is jutott eszébe hogy kirakjon. Inkább hónapokig a kukából élt, majd ekkor elmesélte, hogy ….

A férje meghalt neki nemrég, önkormányzati lakásban lakik, kapott egy agyvérzést, mióta kijött a kórházból nem tudja fizetni a dolgait, nincs családja, senkihez nem tud fordulni, (ekkor már sírt ) a pénze elfogyott, a számlák jöttek ,,mára már kikapcsolták a villanyt és a gázt. " Kérdeztem: mi lesz így télen? Nem tudja, már nagyon fázott most is este, semmilyen támogatást nem kap az Államtól mert nem magyar állampolgár. A néni nagyon le van fogyva éreztem, hogy nem teljes a tisztaság és nagyon megsajnáltam, úgy éreztem segítenem kell, amiben csak tudok. Úgy döntöttem leírom ezt azoknak akiket ismerek és megkérem őket, hogy esetleg, ha valakit ez megérintett, akkor amiben tud segítsen!! Esetleg szívesen venném, ha kapnék valami jó tanácsot, hogy hogyan lehetne segíteni?

Budapesten (1081) a KUN ÚT 7. szám alatt van egy kis sárga templom, ott szokott állni. Ha valaki esetleg szeretne segíteni neki, ott megtalálja. 36-37-es lába van és kevés a ruhája is, mert mindet eladta .. ritkán eszik meleg ételt és hát azért az télen nem árt .... Én úgy gondolom, hogy ha valaki nem fog neki komolyabb segítséget adni, akkor kevés esély van rá, hogy ………..

Köszönöm, hogy elolvastátok a levelem !!!

Kérlek Titeket, hogy ha tudtok, akkor segítsetek!!

Kommentár:
           Ehhez csak annyit tudok hozzáfűzni: a nénihez hasonló sorsorsúak helyett
           én tudom,kiknek kellene szégyellni magukat! Sajnos,napra-napra
           több idős embert,sok kisgyermeket lehet/kell látnom,akik a kukákból szedik
           ki az ételmaradékot,félve és szégyenkezve dugják zsebre a kiflivéget,
           mohón szürcsölik ki a joghurtos poharakban maradt cseppeket!
           Hátborzongató látvány,amit elszorult torok és könnycseppek nélkül nem
           lehet csak úgy tudomásul venni! S ha arra gondolok,hogy ez bárkivel,
           bármikor megtörténhet,ökölbe szorul a kezem a tehetetlen dühtől.Hiszen
           mindenkin nem tudok,tudunk segíteni! De ha naponta csak egynek is
           könnyebbé tehetjük a napját,ha csak egyetlen napot is segítünk túlélni,
           már megérte! Mi magunk is könnyebb,boldogabb lélekkel hajthatjuk álomra
           a fejünket.
           Legyen mindenkinek szép napja: V.Katalin