A tavaly debütáló nyár végi sörünnep idén szinte minden fronton rákontráz az élményre, és a királyi környezet dekoratív ölelésében lényegesen nagyobb területen, hosszabb ideig és még az eddigieknél is több aranyfényű, habzó csodával várja látogatóit. Aranyosi Péterrel beszélgettünk a fesztiválról és a sörökről.

 
Miért és hogyan lettél a Budavári Sörfesztivál sörnagykövete?

Egyszerűen felkértek, én pedig elvállaltam, mert abszolút belefér az érdeklődési körömbe. 

Miért vállaltad idén is a tisztséget? Milyen tapasztalataid voltak tavaly? 

Mindig attól félek ezeken a fesztiválokon, hogy a WC nem megoldott, de eddigi tapasztalataim alapján itt nagyon is elfogadható. Ezen kívül nagykövetként nekem ingyenes belépőm van, úgyhogy több barátomat viszem be, és az az érdekem, hogy mindenki jól érezze magát. Illetve zseniális sörök vannak itt, nem is beszélve a kisipari sörökről.

Költői kérdés. Szereted a sört? 

Igen, kifejezetten szeretem.

Emlékszel még, mikor kóstoltál először sört? 

Természetesen nem emlékszem, bár nagyapám nagyon szerette a Borsodit, és gyerekkoromban mindig megengedte, hogy a habból igyak. Szóval 3 éves korom körül én már ittam a habot.

Milyen fajta söröket szeretsz? 

A könnyű söröket szeretem, borból viszont inkább a nehéz, testeseket.

Ha három szóval kellene jellemezned egy kellemes, sörözős estét a haverokkal, melyek lennének ezek? 

Barátság, jó hangulat, jó poénok, másnap reggel ne fájjon a fej

Van olyan, a Sörfesztiválon fellépő zenekar, amelyikre különösen kíváncsi vagy? 

Tavaly a miskolci Kabinet RT - tánc és tömegzenekar (én így hívom őket), akik nagyon tetszettek. Idén a Republic, amit nagyon várok.

Fellépőként is részt veszel a fesztiválon. Készülsz valamilyen meglepetéssel a közönségnek? 

Humorista szempontból a sörnagykövetség abból áll, hogy én tulajdonképpen sétálok a fesztivál területén barátaimmal, vagy „szerzett barátaimmal”, illetve „helyi barátaimmal” és iszunk itt is ott is, mindenhol meghívnak, mert én vagyok a nagykövet. Ugye ez 4-5 meghívásig érdekes, utána a 6-nál már teljesen mindegy, mert akkor már szövegromlás van. Úgy érzem, az a fajta sörnagykövet vagyok, aki kedvesen sörözik a közönséggel és jópofa és mindenhol van egy kedves szava. Ezt a tisztséget én nagyon jól hozom. Viszont egy színpadon, ahol távol van a közönség és ami nem annyira Stand Up barát, tehát inkább koncertekhez lett tervezve, ott az ember inkább úgy készül, hogy olyan fix dolgokat mondjon, ami egy nagyszínpadon is helytálló. Itt például nem lehet arcokat vágni, mert nem látszik annyira. Ide olyan műsorral készül az ember, amiben 100%-ig biztos, hogy ott sikeres lesz. Inkább rövid, csattanósabb poénokkal készülök, mint hosszabb, lírai történetekkel. Meg minden fellépőnek van egy úgynevezett fesztivál anyaga, ami konkrétan a fesztiválozásról szól.

Miben nyújt többet a fesztivál idén? 

Sokkal több a sör, nagyobb lesz a helyszín, és egy nappal tovább tart a fesztivál. Ennek tulajdonképpen annyi a lényege, hogy a nagy sörgyárak és a kisebb sörfőzdék is meg tudják magukat mutatni. A Sörfesztivál valójában arra törekszik, hogy minél több különleges sört tudjanak felvonultatni. Például a sütőtökből, vagy a kölesből készült sörök nagyon különlegesnek számítanak.

Van egy "sörös vicced"? 

Egyik miskolci barátomtól kérdeztem, hogy melyik a kedvenc söre, mire azt válaszolta, hogy a rekeszes. Ő egy mennyiségi sörfogyasztó.

Mik a terveid a nyár hátralévő részére? Mivel pihened ki a fáradalmakat? 

Már nincs sok tervem a nyár hátralévő részére, mert ugyanis beindult a Fábry Show, ahol én is dolgozom, ezen kívül már beindultak a fellépések is. Szóval pihenési terveim nagyon nincsenek. Szeptember 8-tól 10-ig megyek Milánóba, ahova a repülőjegyet (meglepő módon oda-vissza jegyet) a Dumaszínháztól kaptam a 40. szülinapomra. Illetve a Budavári Sörfesztiválnak is aktív sörnagykövete vagyok.