Nagy érdeklődés kísérte a Mélycsarnok legújabb kiállításmegnyitóját, mely a több mint 30 évig együtt alkotó Peter Fischli és David Weiss munkásságának korai szakaszából mutat be immár klasszikusnak számító műveket. A figyelem minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy a kortárs képzőművészet sztáralakjainak ez az első önálló bemutatkozása Magyarországon.


Megnyitóbeszédében Sturcz János, a Magyar Képzőművészeti Egyetem Művészettörténeti tanszékének vezetője azt hangsúlyozta, hogy Fischli és Weiss alkotói magatartása egyszerre őszinte és ironikus. „A Max és Móric vagy a Stan és Pan-féle kreatív és angyalarcú rosszfiúk hagyományát” követő páros munkáiról Marcel Duchamp ready-made-jei, Paul McCarthy vagy Joseph Beuys fogyasztói társadalomkritikája éppúgy eszébe jutott, mint  – a hétköznapi tárgyakból épített, a gravitációval dacolni látszó, antropomorf objektjeik kapcsán – a dadaisták, Rodcsenkó, vagy Jean Tinguely kinetikus szobrai.

Az invenciózus svájci művészeknek a legrangosabb kiállítóhelyeken, például a Tate Modernben vagy a párizsi Pompidou-központban voltak egyéni kiállításaik, kétszer is meghívták őket a Kasseli Documentára, és ugyancsak kétszer képviselték Svájcot a Velencei Biennálén, ahol 2003-ban nekik ítélték az Arany Oroszlánt.

A kiállítás kísérőprogramjaként szeptember 30-án Angel Judit kurátor tart tárlatvezetést az érdeklődőknek. Emellett  igazi filmtörténeti csemegéket is néthetnek a látogatók: Peter Fischli és David Weiss két korai filmjét két alkalommal vetítjük le egymás után. A művészet világát parodizáló A legkisebb ellenállás (Der GeringsteWiderstand, 29 perc, 1981) és a kettőjük barátságát, a művészet és élet összefonódását tematizáló A helyes út (Der RechteWeg, 55 perc, 1983) című filmeket október 4-én Angel Judit kurátor, október 18-án pedig Enyedi Ildikó  filmrendező vezeti be.