A videomegosztó platformok piacán hosszú időre egyértelműnek tűnik a YouTube első helye, a második pozícióért azonban nagy harc van, és ezek közül az egyik jelölt a Vimeo. 

A cég új bevételi forrásokat keres és igyekszik a YouTube esetében már jól bevált megoldásokat ellesni, illetve lemásolni. A legújabb változtatások közül kiemelkedik, hogy a jövőben a felhasználók kisebb összegekkel támogathatják a felvételeket készítőket. A Tip-Jar adománygomb-funkció segítségével bárki elküldheti a felajánlását akár a PayPal rendszerén, akár a hitelkártyáján keresztül. A vállalat a beérkező összeg 15 százalékára tart igényt, a többi pénzt automatikusan továbbítja a videó készítőjének. 

 Egy másik fontos újdonság, hogy a jövőben a felhasználóknak lehetőségük nyílik arra, hogy bizonyos anyagaik megtekintéséért pénzt kérjenek el a látogatóktól. A Vimeo ezt Pay-to-View funkciónak nevezte el. A megoldást a következő hetekben és hónapokban tesztelik, majd jövőre vezetik be. Kerry Tainor, a társaság első embere azt akarja, hogy a platform tovább bővüljön és a bevételek is folyamatosan növekedjenek. Emellett természetesen a a látogatók számának emelésén is dolgoznak; a Vimeónak jelenleg 13 millió regisztrált tagja van, júliusban az oldalon 41 millió látogatót regisztráltak. 

Ugyanakkor a YouTube havonta több mint 800 millió látogatóval büszkélkedhet, vagyis a Vimeónak van hová fejlődnie. Jelenleg a fő bevételi forrásuk a reklámpénzek, a professzionális felhasználók fiókjaiból befolyó, valamint az extra szolgáltatásokért kért összegek számítanak. Ezt egészítenék ki a felajánlásokból befolyó pénzekkel. A tervek között szerepel az is, hogy videomegosztó a közeljövőben már nem csak angol, hanem spanyol, német és francia nyelven is elérhető lesz. A portál céltudatos fejlesztéseket végez, így néhány éven belül a YouTube első számú kihívójává léphet elő.