Lustán cuppanó fortyogással csapkodott a rosszindulat, émelyítő mérgesgázként csapódott fel belőle a bűn, és ragacsos felhőmasszaként gomolygott szét a pokoli térben. Apró kísértésdémonok egymással incselkedve viháncoltak, sugárzó jó kedvvel, így ünnepelve ördögi működésük eredményeit. Nem fullasztotta őket az irigység sárga ködfüggönye, sem a bujaság émelyítően szirupos illatú lehelete, de még a butaság sötét árnyától sem rettegtek. Nekik mindezek az éltetőjük és egyben munkaeszközük, létezni és működni sem tudnának nélkülük. A szenvedés sziklái, mint komor bálványok, úgy meredeztek a kénbűzös végtelen semmibe, vékonyrepedéseikből az elmúlás lángcsóvái csaptak elő, sejtelmesen megvilágítva az alvilági teret. Ebben a kaotikus idillben terv szerint működik minden. Sátán Mester jó munkát végez, gonosz terveihez meg van mindeneszköze és a világ kitűnő táptalajt ad elképzeléseinek. Amióta pokol a pokol azóta itt demokrácia van, sőt itt van csak demokrácia igazán! Ha egy pokolfajzat eredményesen végzi vállalt feladatát, eredményei a teljes káoszt és Sátán Mestert szolgálja, akkor itt örökidőkig fetrenghet kéjjel a fertő mocskában, gondok és következmények nélkül.

* * *
                                                  
De ki az ott? Nem illik bele a képbe! Az amúgy is túl méretezett tülök orrát dörzsölgető pokolfajzat, egy ördög sóhajtozott az egyik szenvedésszikla tövében. Renyhe farka végén a kócos bojtképződmény ideges rángatózásai elárulják hangulatát. Valami nincs rendben nála, magában motyog, gondolataiba merülve még az sem zavarja, hogy az elmúlás pajzán lángocskái a patái fölötti lábszőrét perzseli.

- Mi a baj gonosz barátom? Csak nem önmagad ellen fordítottad kegyetlen aljasságod, hogy így lógatod az orrod? - lépett hozzá kaján vigyorral Kegyetlenke, az egy szemű elfajzott ördögfióka. A következő pillanatban viszont hangos visítással hajolt el a feléje repülő valami elől. Egy parázna szépasszony megkövesedett lelkiismerete volt az ijesztő valami, amit Balsors rúgott feléje a kérdés iránti nemtetszését fejezve ki.

- No nem kéne azért egyből ilyen kegyetlen fegyverhez folyamodnod! Csak érdeklődtem, hogy milyen bánat torzítja még jobban az amúgy sem túl bizalomgerjesztő vonásaidat. - kedélyeskedett tovább a torz ifjonc.

- Mi közöd hozzá kölyök?

- Igazad van, szinte semmi. Csak még is! Hogy lehetséges az, hogy te, sikeres pokolfajzat létedre ennyire torzzá emészted magad? - hízelgett tovább Kegyetlenke és célt ért.

- Mert!... Mert nem vagyok az! Egyszerűen nem értem,... nem értem. - tört fel a nagy büdös őszinteség Balsors mocskos lelkéből. - A Turul népe! Ez a feladatom. Nem nagy ügy,... sikerült már másnak is más egyéb népeket megnyomorítani, sőt eltüntetni is. Tehát meg van rá a recept és én azt követem,... és nem megy, nem tudom mi a titkuk! - üvöltötte az utolsó szavait a megszeppent vakarcs egyetlen szemébe.

- Mindent Sátán Mester utasítása szerint tettél? Az nem lehet, hogy nem sikerül. - jegyezte meg halkan Kegyetlenke és buzgó igyekezettel dörzsölgette egyetlen szeméből az oda fröccsenő zöldesen nyúlós nyálcseppeket.

- Hidd el nekem kis vakarcs, én mindent megtettem! Nézd meg a történelmüket! Megadtam nekik a mindennapi rosszakaróikat. Sokszor úgy intéztem, hogy önmaguk legyenek saját ellenségeik!... Porig aláztam őket a testvéreiknek mondott tatárokkal, másfél évszázadig aljaskodtam, gyötörtem őket az oszmán rokonaik által, a kereszténységük alól való felszabadítás címén,... és ezek után is fenn maradtak! Erős a Turul összefogás!...

Majd rájuk uszítottam egy másik madarat. Az osztrák mutáns, a kétfejű sas dögkeselyűként lakmározott évszázadokon keresztül a Turul nemzet testéből,... ez is megtörte őket,... de még mindig léteznek! - fakadt ki pokoli szenvedéllyel Balsors. Kis ideig magába roskadva bámult egy pajzán lángocskát és a benne épp hamvadó elkárhozott lelkek szenvedését.

- He, he,... adtam nekik mindenféle izmust! Tessék,... itt van nektek a liberalizmus, a hungarizmus, nemzetiszocializmus, vagy a vad oldalhajtása a szocializmus,... sokat tudtam nekik ezekkel ártani, de még is,...

még is! Nem értem. Képzeld, úgy megtörtem őket az elmúlt évszázadokban, hogy még a nemzeti himnuszukba is megemlítenek engem, he he... " Balsors, akit régen tép ". Tehát ismernek engem, félnek tőlem, tőlem a sötét és gonosz Balsorstól!

- Semmi más ármány nem segített pokoli gonoszságod érdekében? - pislogott szemével együttérzően Kegyetlenke a megtört vén ördögre.

- Tudom jól... az éjszaka a gonoszság ideje. Sátán Mester lényege, hogy rejtve marad. Abból ered minden hatalma, ha hisznek benne az emberek. Ő mindig jónak állítja be magát, mert aki felismeri a rosszat annak többé nem árthat!... Sohasem szerződik nyíltan, belülről eszi a szívet, és aki kész fogadni, annak pénzt, hatalmat ígér. És sohasem kér egyebet cserébe,... csak a lelket. Ami sötétséget, sátáni éjszakát lehet bocsátani egy nép lelkére, azt mind megtettem. Megpróbáltam elfeledtetni a múltjukat, erényeiket tagadtam minden lehetőségemmel,... és még is... léteznek!  Turul nemzet immunrendszere szívós és nem jövök rá, hogy mi a titkuk. Megpróbáltam elvenni a hitet a kommunizmus által, de ők továbbra is Jézusuk igazságát keresik és követik. Szét akartam szedni egységeiket, a nemzetit,... akármelyik közösségi, vagy családi egységeiket,... nem sikerült teljesen, újra alakultak. Renyhe farkam bojtos végére esküszöm ezek elpusztíthatatlanok! Mert nemzeti öntudatuk legfőbb forrása az a büszkeség, hogy " megfogyva bár, de törve nem " , életben maradnak! Nem értem! Tudom,... hogy hisznek Istenben, gyakorolják vallásukat és szeretik a rendet,... az istenit és az emberit egyaránt. A renddel szemben azonban ott vagyok én! Velem van a szabadság és a szabadosság örök csábítása mely azt hirdeti: mindent szabad, és csak a jelen van, tehát minden órának szakaszd le a virágát!... Hidd el, te kis süldő vakarcs... én már minden sátánit megtettem ellenük! - hajtotta le megtörten Balsors a fejét.

- Tudod mit mondok én neked vén cimbora? Az a véleményem, hogy ez örökké tartó küzdelem Sátán Mester és Isten között. Az fog győzni, aki nem adja fel a küzdelmet. De úgy látom vén pokolfajzat, hogy te elég rossz bőrben vagy!