Virágzik a komolyzene iránti érdeklődés Németországban. A német GfK és a National Association of Event Management (BDV) közös tanulmánya szerint a klasszikus zenei és operettesemények megelőzték a rock-, pop- és musical-produkciókat az élőzenei koncertek jegyeladásaiban.
mti - 2011-ben a komolyzenei koncertek, opera- és operettprogramok jegyértékesítése 823 millió euróra nőtt. Ez 2009-hez képest 201 millió eurós, azaz 32 százalékos emelkedés. Az élőzenei piacon a komolyzenei koncertek 30 százalékos részesedést hasítottak ki maguknak, ez három százalékkal több mint 2009-ben.
Összességében 2011-ben a német szórakoztatóipar forgalma rekord nagyságúra, 3,943 milliárd euróra nőtt. A német polgárok 15,5 százaléka vett részt klasszikus koncerten, opera- vagy operettelőadáson, míg pop- és rock-koncertekre csak 14,1 százalékuk volt kíváncsi. Változatlanul probléma azonban, hogy a komolyzenei programokkal nem sikerült széles körben megérinteni a fiatal közönséget, főképp az "ezüst generáció" látogatja ezeket az előadásokat.
A klasszikus boom ellenére sem ér el nagy jövedelmezőséget a komolyzene, bár a jegyárak nőttek a 2009-es átlagos 23,61 euróról 31,73-ra. A popzenében egy jegy átlagára 36,50 euró, a musical szerelmeseinek pedig 60,93 eurót kell fizetniük.
Összességében 2011-ben a német szórakoztatóipar forgalma rekord nagyságúra, 3,943 milliárd euróra nőtt. A német polgárok 15,5 százaléka vett részt klasszikus koncerten, opera- vagy operettelőadáson, míg pop- és rock-koncertekre csak 14,1 százalékuk volt kíváncsi. Változatlanul probléma azonban, hogy a komolyzenei programokkal nem sikerült széles körben megérinteni a fiatal közönséget, főképp az "ezüst generáció" látogatja ezeket az előadásokat.
A klasszikus boom ellenére sem ér el nagy jövedelmezőséget a komolyzene, bár a jegyárak nőttek a 2009-es átlagos 23,61 euróról 31,73-ra. A popzenében egy jegy átlagára 36,50 euró, a musical szerelmeseinek pedig 60,93 eurót kell fizetniük.
0 Megjegyzések