A szingliség is csak egy állapot. Embere válogatja, meddig érzi magát jól a bőrében egyedül, egy idő után azonban mindenkiben megfogalmazódik a vágy, hogy bárcsak más mosatlanját is kerülgethetné a magáé mellett. Ha a megálmodott társ azonban várat magára egy kicsit, a meddő várakozás alatt jólesik látni, hogy mások is járnak ebben a cipőben. Ha máshol nem is, a filmvásznon biztosan.
 
 
Bridget Jones naplója

Egy kihagyhatatlan klasszikus Renée Zellweger-rel, a karcsúsító bugyival és a kék spárgalevessel arról, vajon honnan tudod, hogy melyik férfi lesz az Igazi.

“Hirtelen rádöbbentem, hogy ha azonnal nem változtatok, olyan életem lesz, ahol a legmeghittebb kapcsolat egy üveg borhoz fűz. Egyedül és kövéren halok meg, és mire három hét múlva rám találnak, már félig megettek a farkaskutyák. Vagy Glenn Close-zá változom a Végzetes vonzerőből. Így hát fontos elhatározásra jutottam. Annak érdekében, hogy jövőre ne végezzem ilyen trágya képpel, az Önsajnáló Rádió harmincon túliaknak szóló slágermúzeumát hallgatva, úgy döntöttem, hogy a kezembe veszem az életem. Naplóba kezdek, és elmondom az igazat Bridget Jonesról. A tejes igazságot.”
 
Édes kis semmiség

Lássuk csak, hogyan hasít bele három szingli lány a nagyvárosi éjszakába és mi történik, ha ez egyikük szemet vet egy vőlegényre. A háttérben pedig egy kék elefánt kavar.

Christina (Cameron Diaz) és két barátnője, Courtney (Christina Applegate) és Jane (Selma Blair) belevaló szingli csajokként falják a nagyvárosi éjszakai életet. Egészen addig nincs is baj a férfifaló pörgéssel, amíg egy szórakozóhelyen Christina váratlanul bele nem botlik Peter-be, aki valahogy másnak tűnik, mint a többi. Olyannyira másnak, hogy a lány autóba pattan, ás addig nyomja a padlógázt, míg utol nem éri a vidékre utazó fiút. Az út végén azonban sokkal nagyobb meglepetés várja a lányt, mint az ásó, kapa, nagyharang…
 
Állítsátok meg Terézanyut!

Vajon mi történik akkor, ha az ember lánya nemcsak egy kapcsolatból lép ki, hanem az egész addigi életéből is? Sok-sok keresés egy filmben, csodaszép képekkel.

Kéki Katával úgy robog előre az élet, ahogyan az a nagykönyvben meg van írva: van lakás, van biztonságot nyújtó társ, ütős kis munka és minden lében kanál barátok. Kata azonban mégsem érzi ezt elégnek, nem ilyen holtáiglanra vágyik. Tilosba merészkedik, egy jóképű mackó után, hátha a málna az, ami hibádzik, de ezzel a döntéssel elindul egy folyamat, ami fenekestül felforgatja az életét. Dobbant a barát, elvész a munka, és a helyre kis mackóról is kiderül, hogy egy barom. Kata pedig ott áll munka, társ, biztonság és szerelem nélkül. Még jó hogy legalább a barátok megmaradtak, önteni a lelket… Katának nincs más választása, mint felállni, és újraépítenie saját magát. Tán ezúttal sikerül úgy, hogy még boldog is legyen a végén.

Nem kellesz eléggé

Nem biztos, hogy két ember között a legrövidebb út az egyenes… Egy film arról, hogy az emberi érzelmek kuszasága határtalan, illetve hogy soha nem tudhatod, honnan csap le a szerelem.

Miért nem hív fel? Mit rontottam el? Csak én éreztem jól magam? Keressem, vagy várjam meg, míg ő keres? Belemenjek a macska-egér játékba vagy hagyjam ezt egész játszmázást a fenébe, és legyek őszinte? Miért nem lehet ez az egész sokkal egyszerűbb? Emberek kószálnak össze-vissza, néha összegabalyodnak, néha szétválik az útjuk, egy viszont biztos: minden tőlük telhetőt megtesznek azért, hogy kiderítsék, mi fán terem a szerelem.

Aludj csak, én álmodom

Az álmodozással alapvetően semmi gubanc, hiszen elkergeti az ember unalmas perceit. Eshetünk viszont olyan durva túlzásokba, amik egyrészt teljesen összekócolják az életünket, másrészt olyan nem sejtett következménnyel járnak, mint egy szerelem.

Lucy (Sandra Bullock) hiába szép és kedves, mégis magányosan árulja a jegyeket egy metróvonalon nap mint nap. Bele van ugyan habarodva az egyik visszatérő átutazóba, de a férfi észre sem veszi, Lucy pedig nem kezdeményez. Peter azonban egy nap megsérül, Lucy az, aki kórházba viszi. Egy félreértés miatt a család a lányt Peter barátnőjének hiszi, Lucy furcsamód nem tiltakozik, Peter pedig, ha akarna sem tudna, mert kómában van. A lány kitartóan várja, hogy véget érjen a modern kori, feje tetejére fordult Csipkerózsika-történet, hisz akkor majd biztosan mindent elrendez a végzet, a hazugság pedig hipp-hopp igazsággá változik. Peter szempillantás alatt szerelembe esik, ő pedig pirulósan rebeghet igent. A sors teszi is a dolgát rendesen – csak éppen egyáltalán nem úgy, ahogy Lucy azt eltervezte.