Üzembe állt szerdán a zalai megyeszékhely első sűrített gázzal működő autóbusza - írja a Zalai Hírlap.
A buszt helyi járatnak szánták és 150 személyes, alacsony padlós, a mozgáskorlátozottakat rámpával is segítő csuklós busz.
Az ökocsoda a megyeszékhelyi szennyvíztisztítóban keletkező biogázt hasznosítja. "A MAN NG 323 típusú busz tetején lévő 12 darab 140 literes kompozit tartályba kerülő biogáz a hagyományos üzemanyaghoz képest lényegesen olcsóbb. Elégésekor kevés szilárd részecske, korom keletkezik, ami a nagyvárosi közlekedés egyik legveszélyesebb káros anyaga. A CNG-motorok a környezetvédelmi előírásokat könnyen túlteljesítik, alacsony a széndioxid- kibocsátásuk, mérsékeltebb a zajszintjük a dízelüzemű motorokhoz képest."
Az egerszegi szennyvíztelepen keletkező biogázt eleinte hő- és villamos energia termelésére fordították. A gáztisztító berendezés üzembe helyezését követően 97 százalékos tisztaságú biometánt tudnak előállítani, amit sűrítve gázüzemű autókba is tankolhatnak. A "biometán" összetétele és fűtőértéke tulajdonképpen megegyezik a földgázéval.
A vállalat a telepén kialakított biogáz töltőállomással megalapozta a CNG üzemű autók tankolását. A Zalavíz Zrt. 2011. szeptember 2-án az országban egyedülálló, CNG üzemű kishaszongépjármű-flottát helyezett üzembe. Első lépésként gyárilag átalakított nyolc Opel Combo Cargo 1.6 CNG kishaszon-gépjárművel váltották ki a tavaly mindenképpen cserére szoruló elöregedett járműveket, amelyeket az ellátási területükön hibaelhárításra és karbantartásra használnak.
A próbaüzemű járművekkel együtt jelenleg 10 biometánnal hajtott gépkocsi fut, és a Zala Volán által üzemeltetett autóbusz átadásával egy időben további két járművel bővül a Zalavíz gázautóflottája.
Az ökoprogram további egerszegi elképzeléseiben passzívházakból álló lakópark, geotermális közműrendszer, napelempark szerepel.
A buszt helyi járatnak szánták és 150 személyes, alacsony padlós, a mozgáskorlátozottakat rámpával is segítő csuklós busz.
Az ökocsoda a megyeszékhelyi szennyvíztisztítóban keletkező biogázt hasznosítja. "A MAN NG 323 típusú busz tetején lévő 12 darab 140 literes kompozit tartályba kerülő biogáz a hagyományos üzemanyaghoz képest lényegesen olcsóbb. Elégésekor kevés szilárd részecske, korom keletkezik, ami a nagyvárosi közlekedés egyik legveszélyesebb káros anyaga. A CNG-motorok a környezetvédelmi előírásokat könnyen túlteljesítik, alacsony a széndioxid- kibocsátásuk, mérsékeltebb a zajszintjük a dízelüzemű motorokhoz képest."
Az egerszegi szennyvíztelepen keletkező biogázt eleinte hő- és villamos energia termelésére fordították. A gáztisztító berendezés üzembe helyezését követően 97 százalékos tisztaságú biometánt tudnak előállítani, amit sűrítve gázüzemű autókba is tankolhatnak. A "biometán" összetétele és fűtőértéke tulajdonképpen megegyezik a földgázéval.
A vállalat a telepén kialakított biogáz töltőállomással megalapozta a CNG üzemű autók tankolását. A Zalavíz Zrt. 2011. szeptember 2-án az országban egyedülálló, CNG üzemű kishaszongépjármű-flottát helyezett üzembe. Első lépésként gyárilag átalakított nyolc Opel Combo Cargo 1.6 CNG kishaszon-gépjárművel váltották ki a tavaly mindenképpen cserére szoruló elöregedett járműveket, amelyeket az ellátási területükön hibaelhárításra és karbantartásra használnak.
A próbaüzemű járművekkel együtt jelenleg 10 biometánnal hajtott gépkocsi fut, és a Zala Volán által üzemeltetett autóbusz átadásával egy időben további két járművel bővül a Zalavíz gázautóflottája.
Az ökoprogram további egerszegi elképzeléseiben passzívházakból álló lakópark, geotermális közműrendszer, napelempark szerepel.
0 Megjegyzések