Caramel országjáró turnéjának második állomásán sikerült egy kicsit beszélgetnem a hajdani Megasztárral a turnéról, dalairól és a jövőbeli terveiről.
 
www.licium.hu -
Kiderült, hogy őszinte, halk szavú, jószívű és mentes minden sztárallűrtől és nem felejtette el azt, hogy honnan indult és milyen út vezetett a telt házas koncertekig.

Tegnap kezdődött az Országos Turnéd, az első állomás Nyíregyháza volt. Milyen volt a nyíregyházi közönség? Hogy sikerült a koncert?

A közönség fantasztikus volt, telt házas koncertet sikerült összehoznunk Nyíregyházán. Megmondom őszintén, nagyon izgultam, sőt ma is izgulok minden fellépés előtt. Hiszen ez egy óriási lehetőség számomra. 20-szor megtölteni egy ekkora nagyságú sportcsarnokot, mint a Főnix, mindenképp egy óriási kihívás számomra, épp ezért izgatott vagyok, szeretnék maximálisat nyújtani. Úgyhogy várom a mai estét is.

Hogyan készültél fel a Turnéra? Mit igényel Tőled egy ilyen koncertsorozat összeállítása?

Nyilván ez több hónapos próbákat igényel. Nagyon sok mindenen dolgozni kell, a látványelemek tervezése, kivitelezése, a hangszerelés, a koreográfia kitalálása, majd összeállítása. Az egész show forgatókönyvének a megírása is időt igényel, így egy nagyon összetett feladat. Úgyhogy, ilyen munkákkal teltek az előző hónapok.

Hogy gondolod, a dalaidban minden korosztály megtalálja a mondanivalót, vagy esetleg felfedezi a szövegben a saját élettapasztalatait, érzelmeit?

Nem tudom, hogy minden korosztály feltudja-e magának fedezni, vagy önmagának tudja érezni a dalaimat vagy, hogy megtalálják-e a mondanivalóját a szövegeknek.
Viszont, ahogy szétnézek egy koncertemen, a nézőtéren minden korosztály képviselteti magát a palettán, aminek nagyon örülök. Remélem, hogy ez a jövőben is így lesz.
Talán az lehet a kulcs, hogy azok az érzések, érzelmek, azok a szituációk, amikről dalokat írok, az egyetemes érzelmekről szólnak. Meg ezek a dolgok mindenkivel megtörténnek: az öröm, a csalódás, a bánat, a szerelem, a szeretet. A csalódásokon, a kalandokon mindenki átmegy. Mondjuk úgy, hogy én vagyok, az a szerencsés, aki megfogalmazhatja ezt. Ez egy óriási felelősség is és egy óriási ajándék számomra.

A Lélekdonor a szerelem himnusza lett, a Szállok a dallal például az én személyes kedvencem, sokszor eszembe jut a dalnak ez a sora: „Nem adom fel, hiszen mindig küzdeni kell.” Ez a mondat rengeteg erőt ad!  Hogyan írod a dalszövegeket, ki vagy mi inspirál? 

Nincs recept, hogy mi az, ami inspirálja. Elég érzékeny ember vagyok és pont emiatt elég könnyen érnek olyan impulzusok, amik arra késztetnek, hogy dalt írjak. Szóval nem egy előre eltervezett folyamat vagy megtervezett szituáció, hanem egyszerűen kijön, kifolyik az emberből, és erre tényleg nincs 'recept'. Nagyon örülök, hogy ezt mondtad, hiszen az élet kihívásokból áll, küzdenünk kell.

Minek köszönhető a sikered? Mit köszönsz a Megasztárnak?
Mindenképpen a Megasztárnak köszönhetem a sikeremet, hiszen ez volt az az óriási sansz, az az óriási lehetőség, amit kaptam a sorstól. Ez egy nagyon fontos dolog volt az életemben.
A Megasztár 70%-a a sikeremnek, ami mellett 30-40%  úgy gondolom, hogy belőlem fakad, a kitartásomból, abból, hogy nem adtam el a zeneiségemet, a lelkemet.
Én tényleg konzekvensen próbáltam végigcsinálni azt, amit az évek során végigcsináltam és úgy látszik, ez kezd megtérülni. Önálló életre kelt mondjuk, a Lélekdonor vagy a Szállok a dallal, ami egyszerűen utat tört magának. E daloknak köszönhetően, hála Istennek most egy ilyen óriási sportcsarnokban várakozhatok.
Mindenkinek ezt ajánlom, aki éppen most került ki a Megasztárból, hogy igen, ez egy óriási lehetőség, viszont sokkal fontosabb az, hogy utána hogyan élsz ezzel. Meg kell próbálni őszintén és okosan, jól élni vele.

A Vízió című daloddal indultál az Eurovíziós Dalfesztivál magyarországi döntőjén, mely a legutóbbi albumodon szerepel. Várható, hogy a jövőben a dalhoz egy klip is párosul? 

Érdekes, mert az utóbbi négy hónapban három dalból szerettünk volna klipet forgatni. Szerencsére annyira elfoglalt vagyok, itt van ugye az országos turném is, amihez hozzáteszem, hogy hála Istennek, hogy itt van. Egyszerűen az utóbbi időben nem volt idő klippet forgatni meg ezzel foglalkozni, nem volt energiánk. Én nagyon szeretnék a Vízióból is, mert úgy érzem, hogy még nem egy lezárt fejezet ez a dal. Szerintem még képes újra életre kelni. Természetesen van még egy – két dal, amiből szeretnék klipet készíteni.

Te választod ki a menedzsmenttel, hogy mely dalokból készül videoklip, vagy a rajongók és a közönség is beleszólhat a döntésbe?

Közösen választjuk ki a menedzsmenttel a dalokat, amelyekből majd klip készül, a döntés nagyobb része az én kezemben van, emellett ugyanolyan fontosnak tartom a rajongók véleményét is. Szoktunk szavazásokat indítani, ahol kiválaszthatják, azt a dalt, melyből klippet szeretnének látni.

Bár ez még távlati… de ha vége lesz az országos turnédnak, hogyan szeretnél kikapcsolódni? 

Tervezem a nyaralást és a pihenést, de meglátjuk, hogy ez hogy alakul. Szeretnék egy új lemezt készíteni  kikapcsolódás gyanánt, sőt szerintem már a turné alatt elkezdem írogatni a dalszövegeket. Ez egy elég hosszú turné lesz, több mint egy félév, úgyhogy a turnébuszban, a szállodákban és a sportcsarnokok öltözőjében elkezdem készíteni, ahogy lesz rá időm és lehetőségem. Ez még csak a második állomás és nagyon sok csiszolnivaló van még ezen a dolgon, de ha végképp összeállt, belevetem magam az új lemez munkálataiba is.
Szabolcsi Gabriella Szandra