Szinte maga sem vette észre, hogy elrepült az idő, de a közönségnek is furcsa lehet belegondolni: épp csak most nyerte meg 19 évesen az első hazai Megasztárt, és máris a 30. születésnapját ünnepli Tóth Vera.

A teljes interjút ITT hallgathatja meg.

11 év telt el azóta, hogy a fél ország Tóth Vera győzelmét ünnepelte az első magyarországi Megasztárban, ám az énekesnő számára ez az idő szinte észrevétlenül repült el. "Lassan 30 éves vagyok, és nemrég kezdtem 19 évesen a Megasztárban - ennyire gyorsan megy az idő! Sokszor gondolkozom azon, hogy ideje lenne most már egy igazi Tóth Verát megmutatni" - árulta el a Sztárportréban.

Az idő múlásán azonban nem sok ideje jut aggódni, mert szerencsére akad bőven munkája, amivel elfoglalja magát. "Nekiálltam dolgozni egy nagyon jó zeneszerzővel, de még nem publikus a neve. Nagyon egymásra kattantunk emberileg is, de zeneileg leginkább, és ezeken a dalokon dolgozom majd egész nyáron, emellett pedig különböző koncertekre készülök" - mesélte.

A saját számok mellett persze továbbra is nagy sikere van az általa előadott Cserháti Zsuzsa-daloknak, ami nem véletlen, már a Megasztárban is sokaknak feltűnhetett, hogy mennyire hasonlít a hangja a 9 éve elhunyt énekesnőhöz. Épp ezért cseppet sem meglepő, hogy őt kérték fel annak az emlékestnek a háziasszonyi szerepére, amely év végén Cserháti Zsuzsa életét és életművét dolgozza fel.

Vera ezt a felkérést nagyon megtisztelőnek tartja, annál is inkább, mert a megkeresés magától Szirtes Krisztiántól, a sztár fiától, valamint régi producerétől, Rózsa Istvántól érkezett. "Ezzel fogom zárni idén az évet" - árulta el az énekesnő a Budapest Sportarénában megrendezésre kerülő nagyszabású koncertről. "Teljesen más zenei stílus vagyok, viszont Zsuzsának a dalait nagyon szeretem. Nekem az egyik nagy lecke az ő dalai, és szövegei" - tette hozzá.

Arról is mesélt, hogy hogyan viszonyul mind zeneileg, mind emberileg a nagy példaképhez. "Gyerekkorom óta hallgatok Cserháti Zsuzsa-dalokat, de soha nem értettem meg őket, nem éreztem magamhoz közel, egyedül a Hamu és gyémántot. Aztán elkezdtem a régieket hallgatni, énekelni, és annyira csodálatos... Nehéz megdönteni azt a szintet a mai zeneszerzőknek. Azért vállaltam el, hogy eléneklem ezeket a dalokat év végén ezen a koncerten, mert azonosulni tudok a szövegeikkel, a történetekkel.

Viszont Zsuzsával nem biztos, mert ő egy más személyiség volt, mint én, de állítólag habitusra nagyon hasonlítunk egymásra. Nem ismertem őt személyesen, nem találkoztunk egyszer sem, pedig nagyon szerettem volna..." - vallotta be, de nemcsak a múlton merengett, hanem elárulta néhány távolabbi tervét is.

"New Yorkba szeretnék elmenni, ez az álmom. Emellett szeretnék egyszer egy kertes házat, ha lesz rá pénzem. Egy apró kuckó is megfelel, erdő szélén, gyönyörűszép kerttel, elrakok majd befőttet is..." - álmodozik. "Van most négy kutyánk, valószínűleg megtoldom majd kettővel..." - merengett tovább.
Molnár Szabolcs