A Magyar Írószövetség tisztelettel meghívja Önt és Kedves Családját, Barátait 2011. április 4-én, 18 órától Makkai Ádám Kossuth-díjas író estjére.
Makkai Ádám honlapján a következőket írja magáról: „Egyke vagyok, akit nyelvekre fogtak három éves korától kezdve, az első 2 elemit németül kellett végeznem. Budapest ostroma után 1945 nyarán gyermekparalízis járvány áldozata lettem, ez felmentett a katonaságtól és a Munkára Harcra Kész (MHK) mozgalomtól valamint a gimnáziumi tornaórák alól. A budapesti Lónyai utcai református gimnáziumban kezdtem 1946 őszén az 5. általánost, a gimnázium államosítása után (1951-52)-ben átkerültem a Vörösmarty Mihály állami általános gimnáziumba, ahol 1954-ben kitűnően érettségiztem. - Rossz káder - lévén nem vettek fel latin-görög szakra, és eltanácsoltak a pécsi állatorvosi karra, amihez semmi kedves, tehetségem nem lévén nagy nehezen betornáztam magam a budapesti jogi karra. Itt 3 hónap után éhségsztrájkba kezdtem, mert nem bírtam elviselni Vas professzor állítását, miszerint - minden erkölcsös, ami a Párt érdekében történik, és minden erkölcstelen, ami a Párt ellen irányul. - Nagybátyám Makkai László segítségével Tamás Lajos Rektor kicserélt az egy évvel felettem járó Vázsonyi Vilmossal, aki francia magyar szakosból így lett joghallgató, én meg még a karácsonyi szünet előtt bekerültem a francia-magyar szakra. Itt Eckhardt Sándor, Győri János, és Kelemenné Balogh Jolán tanítványaként elég jól megtanultam franciául, műfordításaim mentek a Magyar Rádióban és jelentek meg nyomtatásban az Irodalmi Újságban.”
Az estet megnyitja: Szentmártoni János a Magyar Írószövetség elnöke
Köszöntőt mond: Jókai Anna
A vendéggel beszélget: Tóth Éva
Az est során Lovász Irén énekel.
Cím: 1062 Budapest, Bajza utca 18.