Hatodik születésnapját ünnepelte tegnap az Echo Televízió. Széles Gábor, a két médium tulajdonosa szerint a Magyar Hírlap és a televízióadó együttműködése erősödött az utóbbi időben, a médiacsoport így megkerülhetetlen erővé vált.

„Hat esztendőnek már súlya van. Akik valamikor úgy gondolták, hogy egy-két évet él meg az Echo Televízió, aztán lehúzza a rolót, az láthatja, korántsem erről szól a történet” – mondta Széles Gábor a televízió hatodik születésnapja alkalmából. Lapunk és az Echo Tv tulajdonosa kifejtette: nála a „vegye, vigye” elv nem érvényesül, tehát „ha valamivel foglalkozunk, azt tekintsük véglegesnek”. Széles Gábor szerint az elmúlt év során tovább erősödött a televízió, s eközben technikailag is előre tudott lépni. A műsorokról szólva a Híradót emelte ki, mint a csatorna legelfogadottabb műsorát, amelyet „nem csak a barátaink követnek figyelemmel”. Széles Gábor a televízió erősségeként említette ezenkívül azt, hogy a főműsoridős programok is fejlődtek, hiszen más csatornákkal szemben „olyan háttér-információkat szeretnénk megosztani a nézőkkel, amelyek nem feltétlenül a napi aktualitásokhoz kapcsolódnak, hanem az elmúlt húsz év szempontjából a jelenre nézve is nagyon jelentősek”. Mint mondta, az utóbbi időszakban egyre több példa volt arra, hogy más televízióadók igyekeztek „lekoppintani” az Echo Tv egy-egy műsorát, vagy legalábbis ahhoz hasonlókat készíteni. „Egyértelmű irányvonalat követünk. Az Echo Televízió egy jobboldali, közéleti-politikai csatorna” – jelentette ki Széles Gábor, hozzátéve, hogy a nézőkön kívül van egy másik, érdekes szempont is, miszerint időnként „a kormánynak is javasolnunk kell, hogy másik úton menjen tovább, máshogy alakítsa a gazdasági környezetet”. Széles Gábor kiemelte, biztos abban, hogy az Echo Televízió nemcsak stabilan létező szereplője a magyar médiapiacnak, hanem iránytűként is szolgál, legyen szó napi hírekről vagy ideológiáról.

Az öt éve polgári-jobboldali irányt vett Magyar Hírlapról megjegyezte, együttműködése a csatornával erősödött az elmúlt időszakban. „Így, együtt vagyunk igazán erősek, és megkockáztatom, hogy egyes politikusok félnek is tőlünk, félnek ettől a médiaerőtől” – vélekedett Széles Gábor.
A miértekre fókuszálnak

Az adását hat éve elindító Echo Televízió fokozatosan fejlődve mára 2,6 millió háztartásban érhető el. Az elsősorban a közélettel és politikával foglalkozó csatornán 53 különböző program közül válogathatnak a nézők. Miki Tímea, az Echo Tv vezérigazgatója lapunknak elmondta, céljuk az, hogy nézőik a miérteket értsék meg, ezért a hírek mögötti hátteret igyekeznek megvilágítani. 
Pintér Balázs www.magyarhirlap.hu