A magyar élelmiszeripar exportteljesítményét és világpiaci szerepét méltatta a nemzetgazdasági miniszter a Nádudvari Élelmiszer Kft. egymilliárd forintot meghaladó beruházásának átadásán szerdán Nádudvaron.
Varga Mihály szavai szerint a magyar élelmiszeripar meghatározó szereplője az európai és a világpiacnak, a tavalyi 93 milliárd eurós export bő 7 százalékát az élelmiszeripar adta, az ágazat 2000 milliárd forint értékben állított elő külpiacokon értékesített termékeket. Az adatok is bizonyítják, nem csak a hazai, de az európai gazdaság szempontjából is meghatározó a magyar élelmiszeripar, mely volumenét tekintve Lengyelország után stabil második helyen áll a kelet-közép-európai régióban - tette hozzá. A kormány célja az ágazat és ezen belül az élelmiszer-export további bővítése, fejlesztése - hangsúlyozta.

Felidézte: a kormány két éve az Irinyi-tervben a nyolc legfontosabb ágazat egyikeként nevesítette az élelmiszeripart, melyben olyan hagyományokkal, kultúrával és szaktudással rendelkezik az ország, melyre lehet építeni. 2015-ben a kormány elindította a Nagyvállalati beruházási támogatási programot, mely a kis-és középvállalkozói kategórián túlnövő és ezzel az uniós támogatások többségéből kiszoruló magyar cégek talpon maradását, versenyképesség-növelését segíti - tette hozzá.

"Olyan cégeket szeretnénk támogatni, amelyeknek van múltja, valamint van mögöttük teljesítmény" - mondta, és megjegyezte egyre több vállalkozás, köztük a program keretében az 1,1 milliárd forint összértékű fejlesztéséhez 553 millió forintos támogatást elnyerő Nádudvari Élelmiszer Kft. is képes teljesíteni ezeket a feltételeket.

Közölte: a társaság ebből a forrásból új üzemrészeket épített és gyártósorokat vásárolt, melyekkel növelni tudja termelését, szélesíteni termékkínálatát és a fokozott élelmiszerbiztonsági elvárásoknak is képes megfelelni. Mindemellett dolgozói létszámát 30 munkavállalóval bővíti.

Megemlítette, hogy a hét éve még közel 12 százalékos munkanélküliség 4,5 százalékra apadt. Ennek ellenére a kormány nem mond le arról, hogy a még állástalan 200 ezer embernek és az inaktívaknak is segítsen - a közmunkaprogramok mellett az átképzések és a szakképzési rendszer átalakításának folytatásával - visszatérni a munka világába - hangsúlyozta. 

Beszélt az első negyedévben 4,1 százalékot elérő gazdasági növekedésről és úgy fogalmazott: el kell jutni oda, hogy a növekedést mindenki "a saját bőrén is érezze". 

Hajdú-Bihar megye gazdasági teljesítményét méltatva közölte: az aktív korú lakosságnak több mint 62 százaléka dolgozik, ez mintegy 6 százalékkal haladja meg a 6-7 évvel ezelőtti foglalkoztatási rátát.
Volosinovszki János, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezető igazgatója közölte: a tíz éve működő vállalkozás fél év alatt valósította meg a beruházást. A Nádudvari márkanév ma már jól cseng a magyar piacon, a kapacitásbővítés a növekvő vásárlói igények kielégítését szolgálja - tette hozzá.

A társaság 2007-es 1,8 milliárdos árbevétele 2016-ra elérte a 7,4 milliárd forintot.  A beruházás részleteiről szólva közölte: a panírüzem 500 négyzetméterrel bővült és ide új technológiát is vásároltak. A húsüzem alapterülete 600 négyzetméterrel nőtt és egy új hűtőházat is kialakítottak. Idén emellett dinamikus termékfejlesztésbe kezdenek - fűzte hozzá. (FOTÓ) 

MTI