Elkészült a Kravtex-Kühne cégcsoport új fejlesztésű, 10 méter hosszú busza, a Credo Econell kompakt változata, az első olyan magyarországi gyártású busz, amelyet a kormány által a nyáron elfogadott nemzeti buszgyártási stratégiára alapozva terveztek – közölte a Kühne Zrt. kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettese az MTI-vel. 
Szombath Imre kifejtette, az új busz prototípusa öt hónap alatt készült el a cégcsoport mosonmagyaróvári és győri telephelyén. A busz 75-80 százalékban magyar termék, a sebességváltót például a ZF Hungária Kft. egri gyárában, a futóműveket a Rábánál, az üvegeket az Orosházaglasnál és soproni Hirschlernél, míg a padlót a győri Graboplastnál gyártották.

A Credo Econell 10-et elsősorban a kistelepülések, aprófalvas térségek számára alakították ki, ahol a kevesebb utas miatt nem biztos, hogy gazdaságos a 12 méteres buszok üzemeltetése. A könnyűszerkezetű jármű tömege több mint egy tonnával kevesebb, mint a hagyományos autóbuszoké, ezért 10-15 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el vele. Az Euro 6-os besorolású motorral működő jármű sebességváltója robotizált, felszerelték például vészfékasszisztenssel és távolságtartó tempomattal is. Az új busz ára nem lesz jelentős mértékben alacsonyabb, mint a 12 méteres járműveké, hiszen gyakorlatilag ugyanazokból a főegységekből – motor, váltó, futóművek – épül fel. Egy új, hagyományos szóló busz megközelítőleg 60-70 millió forintba kerül.