Csaknem fél év telt el a Lipóti és a Cserpes cégek látványos különválása óta. A Lipóti Pékség saját tejüzemében és alvállalkozókkal gyárt magas minőségű tejtermékeket, amelyeket kizárólag saját bolthálózatában forgalmaz.
Vihart kavart idén áprilisban a két tradicionális magyar cég szétválása. A Cserpes Sajtműhely Kft. és a Lipóti Pékség Kft. ugyanis éveken át szinte szimbiózisban működött - sikeresen. A szétválás okaként akkoriban üzletfilozófiai nézeteltérést említettek az érintettek.
Míg a Cserpes egyre bővülő hálózatnak szállít termékeiből, a Lipóti a csúcsminőség felé vette az irányt. A "lipóti pék", a cég tulajdonos-ügyvezetője, Tóth Péter ehhez egy debreceni tejüzemet vásárolt és korszerűsített, mivel a franchise-lánc forgalmából évente egymilliárd forintot a tejtermékek tesznek ki. Így már a saját tejüzemben készül a joghurt, a túró és a tejföl - ezek számítanak ugyanis a vezértermékeknek. Az ivójoghurtokat és ízesített tejeket pedig alvállalkozók szállítják be. A saját és a kihelyezett gyártás aránya 60:40 százalék - tudta meg a Napi.hu.
A válást követően a Lipótinál a tejtermékek forgalma ugyan 15-20 százalékkal csökkent, ám az elmúlt hetekben már visszatértek a törzsvevők, így a tervek szerint az év végére, 2017 elejére ismét elérhetik a korábbi forgalmat. Tóth Péter kérdésünkre elmondta: a tej és a kenyér eladása "kéz a kézben" jár, így nagy figyelmet szentel a tejtermékek minőségének. Ennek szellemében 60 millió forintos beruházással korszerűsítették a debreceni tejüzem, ahol napi 7 ezer liter tejet dolgoznak fel.
A Lipóti országos franchise-hálózata továbbra is 220 mintaboltból áll, jövőre az eddig fehér foltnak számító Kelet-Magyarországot próbálják bevenni. A debreceni ipari parkban vásároltak egy 1500 négyzetméteres csarnokot, oda kerül majd a helyi péküzem. A Lipóti Pékséghez tartozó cégek tavalyi árbevétele meghaladta a 10 milliárd forintot.
A két cég különválása első látásra nem viselte meg a Cserpest. A cégcsoport, amely tavaly 10 milliárdos forgalom mellett 600 milliós eredményt tudott elkönyvelni, mintegy kétezer boltban teríti termékeit - ebből 170-et tett ki a Lipóti hálózata. Saját hálózattal, néhány tejivón kívül nem rendelkeznek. A minőségi pékáruk beszerzése a saját boltokba viszont egyelőre megoldatlannak látszik, mivel a "tej-kenyér" árupárosba egyelőre egy pécsi pékségből szállítanak. A cég - piaci információk szerint - idén 300 új eladási pont belépésével számol - ezek jelentős része külföldi tulajdonban lévő áruházlánc, ahol közismerten nagy az árverseny, főleg a tejtermékek körében.
(A Cserpes Sajtműhely Kft. tavaly 4,2 milliárdos árbevételt ért el. Az üzleti eredményt 777 millió forint volt, amelyből 700 milliót osztalékként fizettek ki - hasonló nagyságú osztalékot vettek ki a tulajdonosok a 2014-es év után is.) A terjeszkedés részleteiről és 2016 első felének gazdasági fejleményeiről Cserpes István egyelőre nem kívánt részletes tájékoztatást adni.
0 Megjegyzések