Gesztesi Károly fogadalmat tett: 500 napig nem fogyaszt alkoholt és ehhez az elhatározásához már fél éve tartja magát. A színésszel a Blikk munkatársa egy partin találkozott, ám a kezében nem valami rozét, hanem málnaszörpöt tartott. Komoly vallomásra szánta el magát.
– A haverokkal még most is lejárok a Duna-partra, ahol régen nagyokat fröccsöztem. Most a limonádé különböző változatait iszom. Amikor a szokásos helyemen először limonádét kértem, néztek nagyon, kérdezték, hogy beteg va­gyok-e. Nem erőltették rám az italt, és azóta is tiszteletben tartják az új szokásomat – magyarázta Gesztesi, akinek alkoholfogyasztási szokásairól sokat cikkezett a sajtó. – Nemrég egy éttermi fotózáson egy libatálat kellett megennem, amihez kitettek egy pohár rozét, a kép kedvéért. Nem bírtam beleenni a libába, amikor megéreztem az alkohol illatát. Kértem, hogy vigyék el, és öntsenek a helyére málnaszörpöt, ami rozénak néz ki. Én, aki napi két üveg rozét lazán megittam! Amióta kimondtam, hogy nem iszom 500 napig, megérzem 8 méterről, ki mit iszik.

Gesztesi úgy számolja, jövő július környékén jár le a fogadalma. Azt nem bánta meg, hogy az elmúlt fél évben visszavonulót fújt.

– Testileg, lelkileg feltöltődtem. Rájöttem, hogy 53 évesen nem kell nyugdíjba mennem. Dolgoznom kell még, van mit elmondanom. Egyre nehezebben, de betartottam a fél évet, amit megígértem. Kíváncsi voltam, hogy milyen hatással lesz rám a hosszas pihenés. Minden színésznek szüksége lenne egy ilyen féléves visszavonulásra – mondta a Blikknek Gesztesi. Összeomlásáért a kimerültséget okolja.

– A nagy rohangálásban nekem elfogyott a szuflám, ezért volt a mélyrepülés februárban, és ezért kellett kimondani, hogy állj, az alkoholt le kell tenni fél évre. Gondolkodtam rajta, hogy kimegyek egy hajóra zongorázni, de rájöttem, hogy a gyerekeimet nem hagyom itthon – vallotta be a színész.

Szerinte nincs olyan, hogy az alkotás után azonnal lefekszik aludni.

– Ehhez szükség van egy kis lazítóra, én is megittam egy-két pohár bort, majd egyre többet – mesélte a színész, aki az elmúlt fél évet napi 4 óra edzéssel, lovaglással, golfozással és teniszezéssel töltötte. Hamarosan pedig nekikezd a könyvírásnak, Életem címmel tervez egy kötetet. – Volt pár olyan dolog a gyerekkortól mostanáig, amiről írogattam, ez összeállt egy könyvvé.

Friderikusznál sokat ivott

Gesztesi Károly és az alkohol kapcsolatával azután kezdett el foglalkozni a sajtó, hogy az Összezárva Friderikusszal című műsorban a kamerák kereszttüzében rengeteg szeszt ivott a színész. Később a Mokka vendégeként is furcsán viselkedett az élő adásban, és színházi előadás is maradt el rejtélyes okokból Gesztesi kiesése miatt.