Hogy lesz egy 24 éves lány és 25 éves pasija együtt sikeres?
Nem csak az olimpiai sikerekről, hanem karrierje fordulópontjairól, párjáról, Shane Tusup-ról is részletesen beszélt Hosszú Katinka Rióban az Indexnek. A három aranyat és egy ezüstöt nyerő magyar kiválóság elmondta, Amerikában megtapasztalhatta a sikeres módszereket, és amikor évekkel ezelőtt döntenie kellett, amerikai edzőkben gondolkozott. Még Bob Bowman, Michael Phelps edzőjének a neve is felmerült, de félő volt, magyarként kevesebb figyelmet kapna tőle, mint másoktól. Hosszú lista volt a jelöltekről, amelyek szép lassan elfogytak.

Tisztán itt van előttem a kép, amikor Shane-nel pacsizunk az első közös versenyünkön 2012 októberben. Még az illatokra, fényekre is emlékszem. Sok vívódás és keresgélés után jutottunk el odáig, hogy akkor próbáljuk meg együtt. Nem volt ez annyira nyilvánvaló, hogy ő lesz az edzőm.
– mondta a portálnak Katinka, majd miután sorra nyerték a világkupákat, eljött a nagy megmérettetés, a londoni olimpia ideje.

Könnyű lenne ezt elbagatellizálni. Meg hát csak szavak, hogy a hit milyen fontos. De én valahogy nem hittem igazán abban, hogy olimpiát tudok nyerni Londonban. Nem volt meg bennem a biztonság. Váll alatt, az izmaim rendben voltak. A fejem nem.
Utólag visszagondolva, nem is értem, hogyan történhetett. Most sokkal tudatosabban készülök fel. Régebben azt hittem, hogy a hitem erős. Régebben azt hittem, tudatosan készülök. Arra csak később jöttem rá, hogy ez az igazi hit és tudatosság, amit Shane-től kaptam. Lóghattunk volna, lazíthattunk volna, nem tettük.” – mondta.

Az eredmények pedig őket igazolják. Katinka kihangsúlyozta, párjával természetesen nem értenek mindenben egyet, de mindent meg tudnak beszélni. A hit és a bizalom, ami kettejük kapcsolatát és munkáját sikeressé tette.