Egy férfi a gyermekével egy Balaton felől érkező vonatról átszállva szeretett volna a Nyíregyházára induló 11:30-as Kamilla IC-vel továbbutazni. A jegypénztárban  10:51-kor vásárolták meg az IC helyjegyeket, és 11:17-kor szálltak fel a vonatra. Ott azonban megdöbbenve látták, hogy a jegyeken szereplő 23-as kocsiban többfelé, így az ő üléseiken is migránsok terpeszkednek.
“A gyermekem félelmét látva úgy döntöttem, nem konfrontálódunk a migránsokkal, hanem szóvá tesszük a jegypénztárban, hogy a helyjegyünkön mások ülnek, pedig fizettünk az ülőhelyért. Úgy érzékeltem, hogy több kocsiban is ültek migránsok” – vezette fel a történetet olvasónk.

Elárulta, a jegypénztárban elmesélték az általuk tapasztaltakat és hogy így nem kívánnak továbbutazni, valamint hogy visszaváltanák a két, kétezer forintba került pótjegyüket, de ennek teljesítését kategorikusan megtagadta a pénztáros hölgy, aki ezután kínos helyzetéből kitörve lepattintotta őket az ügyfélszolgálati irodához. A férfi elmeséléséből az derült ki, hogy az ügyfélszolgálatosok egyáltalán nem is szándékoztak segíteni nekik az okozott probléma megoldásában, sőt közömbösen kitértek előle.

Az ügyfélszolgálatos úr és két hölgytársa felháborodottan tiltakozni kezdett
, és a férfi első reakciója az volt, hogy rendőrt hív ránk, amit végül a mellette álló kolléganője lelkesen átvállalt és meg is tett helyette. Lesújtó volt látni, hogy a MÁV-os hölgy mindezt kéjes élvezettel, öröm- és diadalittasan tette, és hogy a rendőrök kiérkezéséig – további kérdéseink elől kitérve – mindhárman ügyfél-lesajnáló pózba merevedve, tüntető hallgatásba burkolództak” – mondta olvasónk.

Ismertette, a két kiérkező rendőr azonnal érzékelte, hogy “megriadt gyermekével nem készülnek túszul ejteni a vasutasokat”, és példaértékűen kezelte a helyzetet. “Átlátták és belátták, hogy a velünk történt vasúti incidens és a méltatlan MÁV-os hozzáállás és bánásmód miatti jogos a felháborodásunk. Miután sokat utazom vonattal, ki merem jelenteni, hogy a kiújult migránsjelenlét okozta probléma a MÁV utazóközönségéből egyre többeket fog érinteni. Ez a visszatérni látszó régi-új veszélyhelyzet azonnali, új megoldásokat sürget, nagyobb rugalmasságot követel az utasreklamációk és az utasbiztonság kezelésében is” – vélekedett olvasónk.

Az esettel kapcsolatban természetesen a MÁV Kommunikációs Osztályát is megkerestük, akik arról  tájékoztattak bennünket, hogy kivizsgálják a történteket, és hogy a panaszos őket is megkereste ez ügyben. “A vizsgálat lezárulta után az észrevételt tevőnek az ügyfélszolgálat – az előírt határidő betartásával – megküldi a választ.” A menetjegy árának visszatérítéséről a vasúttársasághoz közvetlenül benyújtott panasz alapján gondoskodnak – tudatta a MÁV.

Forrás: pestisracok.hu