A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteki ülésén döntött a népszavazást kezdeményező kormány és a parlamenti frakciók politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló műsoridő felosztásáról a Super TV2-n.
Az alaptörvény rögzíti, hogy a demokratikus közvélemény kialakulásához kampányidőszakban szükséges megfelelő tájékoztatás érdekében politikai reklám kizárólag ellenérték nélkül, az esélyegyenlőséget biztosító feltételek mellett közölhető. A politikai reklám televízióban, rádióban jelenhet meg. 

A népszavazásról szóló törvény szerint országos népszavazási kampányidőszakban politikai reklámot a kezdeményezés szervezői, továbbá a kezdeményezés szervezésében részt nem vevő, de országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok tehetnek közzé a közszolgálati és a nem közszolgálati rádió- és televíziócsatornákon. 

A politikai reklám műsoridejét a közszolgálati médiaszolgáltatónál - a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-nél - a törvény 300 percben állapította meg. A népszavazási kezdeményezés szervezője és a frakciók rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kellett felosztani, ez azt jelenti, hogy a kormányt és a frakciókat 50-50 perc illeti meg. A politikai reklámokat a közszolgálati médiaszolgáltató legnagyobb éves átlagos közönségaránnyal bíró médiaszolgáltatásában kell közzétenni. 

A nem közszolgálati médiaszolgáltatók nem kötelesek ilyen jellegű politikai reklámot sugározni, de vállalhatják. A jogszabály szerint amennyiben a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatók biztosítani kívánják politikai reklám közzétételének lehetőségét, azt kötelesek közölni a NVB-vel. A politikai reklám közzétételéért a médiaszolgáltató ellenszolgáltatást nem kérhet, és nem fogadhat el. 

A nem közszolgálati médiaszolgáltatóknak augusztus 15-én 16 óráig volt lehetőségük ilyen bejelentést tenni, az NVB-hez a határidő lejártáig három kereskedelmi médiaszolgáltató is bejelentkezett: az ATV Zrt., a TV2 Média Csoport Kft. és a CEE Broadcasting Co. Srl.

Az ATV és a TV2 médiaszolgáltatója egyaránt 300 percben jelölte meg a közzététel összes időtartamát. A CEE Broadcasting Co. Srl. bejelentése szerint a politikai reklámot a Super TV2, a Mozi+, a Prime, az Izaura TV és a Zenebutik műsorában tennék közzé, összesen 150 percben. 

Az ATV és a TV2 esetében nem kellett az NVB-nek döntenie a műsoridő felosztásáról, mert az megegyezett a közszolgálatiban közzétehető politikai reklám 300 perces keretidejével. 

Az NVB pénteki ülése előtt a CEE Broadcasting Co. Srl. bejelentését úgy módosította, hogy csak a Super TV2-ben kívánja a politikai reklám közzétételét biztosítani. Az NVB ezek alapján egyhangú döntéssel megállapította, hogy a Super TV2-n 25-25 perc műsoridő illeti meg a kormányt és a frakciókat.

MTI