Belül dől el minden, vagy legalábbis a dolgok jelentős része. Az egész amolyan folyamatos külső-belső munka, aminek a végeredménye az, hogy az ember elégedett magával, az életével, és képes a világot a helyén kezelni. Nem úgy tekint a dolgokra, az emberekre, az eseményekre mint személyes ellenségekre, és az életet sem az ellene irányuló összeesküvések tömkelegének látja.
– A munkahelyemen rengeteg emberrel találkozom – mondja egy barátom – a vendégeim között mindenféle típus előfordul. Vannak, rendkívül elégedett, mindig boldog emberek, akik nem azért boldogok és elégedettek, mert nincsenek megoldásra váró feladatok az életükben, hanem mert a helyükön kezelik azokat, és ami ennél is fontosabb: jóban vannak önmagukkal, elfogadják magukat.

– Nézz rám – mondja – van egy kis pocakom, maci típus vagyok, és hiába edzek, nem megy le, de nem kergetem az őrületbe magam azért, mert nem vagyok tökéletes. Ilyen vagyok és kész, nekem jó, én tudom magam így is szeretni.

Van olyan férfi vendégem, aki maga a tökéletesség, a nők odavannak érte! Tökéletesre kigyúrt test, ami nekem sosem lesz, az a bizonyos eszméletlenül jóképű típus, de semmi nem jó. Akárhányszor jön hozzám, öt perc múlva arról beszél, hogy épp mi baja van magával, mi nem tetszik neki önmagán.

Már sokszor magyaráztam, hogy az üzletben minden nő őt figyeli a szeme sarkából, tökéletesen rendben van a megjelenése, már nem kell semmit tenni, csak elfogadni magát, de nem megy neki.

– Komolyan mondom, ez az ember a világfájdalom maga! Méghozzá a tökéletes testi, szellemi adottságaival és a pénzével együtt, mert egy sikeres emberről beszélünk. Jót tenni sem lehet vele, mert ha egy pillanatra el is felejti, hogy valami nem tetszik magán, öt perc múlva megint nyafog. A boldogság tényleg önmagunkban van – mondja röviden – jelentős részt a fejünkben, és kisebb részt a körülményeinkben. És nagyon úgy tűnik, az a meghatározóbb, ami a fejünkben mi van, mert azon változtatni a legnehezebb. Ahogy mondtam, kívülről lehetetlen is, szóval tényleg igaz, hogy mindenki csak saját magán tud segíteni…