Múlt héten szerdán érkeztek haza a riói hősök az olimpiáról az aranygéppel, s ezután a SYMA Csarnok felé vették az irányt, ahol ünnepélyes keretek között fogadták a sportolókat.
Az esemény során Borkai Zsolt MOB-elnök és Szabó Tünde sportállamtitkár külön-külön egyesével gratulált az olimpikonoknak.

Azonban egy máig az interneten keringő felvételen látható, hogy csak Borkai fog kezet Katinkával, majd nyútja át a virácsokrot, Szabó Tünde viszont nem. Ez sokakban óriási felháborodást keltett, miszerint az illendőség azért megköveteli, hogy az úszónőnek gratuláljanak.

Az eset után a sportállamtitkár egy írásos közleményben reagált az őt ért vádakra, és elmondta, hogy véletlenül maradt el a kézfogás, és ő már többször gratulált már az úszónak.

- Még a feltételezés is messze áll tőlem, hogy ne gratuláljak Katinkának, akivel közvetlenül dolgozhattam az Úszó Szövetség főtitkáraként, mellett nagy tisztelője is vagyok neki és családjának!

- A színpadon (amit szerencsére a képernyőn nem lehetett észrevenni) az egyik bajnoknőnk (Szabó Gabriella) rosszul lett, én az ő virágcsokrát fogtam éppen, azt neki kellett volna átadnom. Ezért mivel Katinka a legvégén állt a sornak, mire visszamentem volna Hozzá, már ezt a kamerák előtt a színpadon nem tehettem. Természetesen az esemény előtt és után, – de szerencsés vagyok -, és e mellett minden egyes olimpiai száma és fantasztikus eredménye után személyesen gratulálhattam neki Rióban is! – áll az Index honlapján Szabó Tünde közleménye.