Az ember általában – azaz az esetek 98 százalékában – nem veszi fel a telefont, ha hívószám gyanánt a mobilja kijelzi: privát szám (magánszám, ismeretlen szám, nincs hívóazonosító). Ennek borzasztóan egyszerű oka van: aki nem írja ki a számát, az egyoldalú kommunikációt kezdeményez, vissza nem hívható, igazából közölni akar, nem beszélgetni.
Így vagyok ezzel magam is, privát számot (magánszámot, ismeretlen számot) nem veszek fel. Vannak (lehetnek) azonban olyan helyzetek, amikor az ember túllép ezeken az önmaga hozta szabályokon, mert olyan helyről, ügyben vár hívást (az esetek többségében visszahívást), ami fontos a számára. Így voltam ezzel a múlt pénteken magam is, és felvettem egy privát számos hívást.

A vonal túlsó végén Somogyi Győző (nyilván nem a kiváló képzőművész) jelentkezett be lendületesen, elmondta, hogy a Telekomtól hív, megkérdezte a nevem, hadovált valami azonosítóról (amelyről könnyen letett, amikor azt mondtam neki, hogy az adatbázisukban nyilván megvan, fejből meg nem tudom), majd egy szuszra elmondta, hogy nyertem a cég nyereményjátékán, amelyről nyilván megkaptam az sms-t előző nap. Mondtam, hogy semmilyen sms-t nem kaptam, de nem lankadt, egy egyszerű „van, aki megkapta, van, aki nem” verbális legyintéssel túlugrott a problémán és sorolta, hogy a játék főnyereményét, egy Opel Zafirát, sajnos nem én nyertem, meg a 250 ezer forintot sem, de gyorsan végigfutott a nyereményösszegeken és örömmel tájékoztatott, hogy 125 ezer forinttal gazdagabb lettem. Nincs is más dolgom, mint válaszolnom arra, hogy internetbankolok-e, majd a nemleges felelet után cseppet sem csüggedve javasolta, hogy aktív bankkártyámmal fáradjak a legközelebbi bankautomatához, de legfőképpen az érdekelte, hogy mikor tudom ezt megtenni.
Eddig sem volt kerek a sztori, de itt azért rendesen gellert kapott. Mióta van úgy, hogy a nyeremény miatt meg kell mondanom, hogy mikor megyek egy faligéphez, ahol majd felhív egy kolléga és elmondja a teendőket egy 9 jegyű kóddal? Győző pechjére feleségem mind a UPC-nek, mind a Telenornak dolgozott, így pontosan tudja, hogy olyan nincs, mint ami azokban a percekben velem történt. Ha másért nem, hát azért, mert a Telekom nem hívhat fel, max. a T-kom. S míg Győző menekült a keresztkérdéseim elől (visszahívom, adja meg a számát, honnan tudja a számom, ha titkosítva van), addig asszonyom már vázolta is a bankkártyás kopasztás, PIN-kód-lopás folyamatát. Amikor Győző szembesült azzal, hogy erre a horogra nem haraptak, se szó, se beszéd, mondatom közben kinyomta a telefont…

Így nem nyertem pénteken 125 ezer forintot, de legalább nem vesztettem el a bankkártyámon lévő, ennél valamivel magasabb összeget…

Szóval: vigyázz, ha nyersz és privát számot ne vegyél fel!