A Haas csapatvezetője, Günther Steiner sincs megelégedve a rádiós szabályokkal, melyek véleménye szerint nem határozzák meg egyértelműen, mit szabad és mit nem. A szakember ugyanakkor örül, hogy nem neki meg megalkotnia az előírásokat.
Esteban Gutiérrez (Fotó: Rew / XPB Images) 
A rádiós szigor az Európa Nagydíj után került a kritikák középpontjába, a múlt vasárnapi brit futam pedig újabb lökést adott a bírálóknak, a váltóproblémával küzdő Nico Rosberg ugyanis azért kapott időbüntetést– és veszítette el a második helyezését – a futam leintését követően, mert a Mercedes tiltott üzenetet továbbított neki a hiba orvoslásához.

A szabályokat kritizálók népes táborához legutóbb az idén debütáló Haas-istálló csapatfőnöke is csatlakozott. „Szerintem a legnagyobb nehézséget annak megítélése okozza, mi szabályos és mi szabálytalan, hiszen nem egyértelmű, hol a határ” – kezdte Steiner. „Hogyan lehet egyértelműen meghatározni, mit mondhat valaki, és azt, mi volt kódolt üzenet? Ha valaki azt sejteti, hogy titkos üzentet továbbítottál, miközben nem, akkor is megbüntethetnek” – tette hozzá.

„Mielőtt a mérnökök mondanak valamit a versenyzőknek, odajönnek a boxfalhoz és megkérdezik, továbbíthatják-e az üzeneteiket. És én sem tudom a pontos választ. Ezeket a szituációkat a bizonytalanság jellemzi. Szerintem tisztázni kellene a dolgokat. Őszintén bevallom, örülök, hogy nem nekem kell megfogalmazni a szabályokat. Mert meddig mehetünk el? Ha a kódokról beszélünk, akkor mi a kód egyáltalán? Elég nehéz ügy. Nem hiszem, hogy mindezt könnyű ellenőrizni” – magyarázta.

Az elmúlt hetek történéseit látva sokan tettek már javaslatot a problémák megoldására. Egyesek szerint tiltani kellene a rádiózást, míg mások úgy érzik, az FIA már így is túl messzire ment, ezért inkább lazítani kell a jelenlegi szabályokon, a pilótáknak ugyanis szükségük van a mérnökök segítségére, hiszen napjainkban nagyon bonyolultak a versenyautók.

Steiner szerint egyelőre nincs tökéletes megoldás. „Nem lenne jó, ha egyáltalán nem rádióznánk – ahogyan azt már javasolták –, hiszen ezzel elvennénk valamit a szurkolóktól. Ráadásul az sem lenne valami sportszerű, ha a csapatnak nem lenne beleszólása a versenyzők stratégiájába, ha minden csak a pilótákon múlna, mert ez is része ennek a sportnak. Persze az sem túl pozitív, ha azt is megmondják már nekik, hogyan rajtoljanak. Nehéz meghúzni a határvonalat.” 

„De itt van például Rosberg esete, akinek a verseny végén megmondták, hogy ne használjon egy fokozatot. Veszélyes lett volna, ha ezt nem közlik vele, hiszen ha mégis odakapcsol, akkor a váltó üresbe is ugorhat, és az autó kicsúszhat a pályáról. Meg kellene határoznunk ezeket a dolgokat, de nagyon nehéz eldönteni, mi helyes és mi nem” – zárta gondolatát.