Alkoholért árulta és rendszeresen megerőszakolta a feleségét egy Pest megyei férfi húsz éven keresztül. A lányát is megkörnyékezte, a gyerekei szájából pedig kivette az ennivalót, miközben halálosan megfenyegette a családját. Most azzal vádolják, hogy fel akarta akasztani hároméves unokáját a házuk udvarán. A kicsi életét a nagymamájának sikerült megmentenie, aki csak az Origónak adott interjút.
Tápióság Budapesttől 55 kilométerre fekszik, Pest megye délkeleti részén. A 2500 fős álmos kis falu 2015 szeptemberében filmbe illő bűncselekmény helyszíne volt. 

Egy 58 éves férfi nem sokkal 10 óra után a konyhába lépett, magához vett egy kék bálamadzagot, és kiment az udvarra. Az egyik végét a ruhaszárítóra erősítette, a másikra hurkot formált, és hároméves unokája nyakába helyezte. Majd meghúzta. 

A kisfiú elkiáltotta magát: Mamika! A nagymamája egy szempillantás alatt az ajtóban termett, és halálra sápadt az ijedt gyerek és férje láttán, aki még mindig a kezében tartotta a madzagot. 

„Éreztem, hogy nagy baj van. Megtorpantam, mert láttam, hogy az unokám nyakában van a kötél. A férjem mellette. Ráordítottam: engedd el a gyereket! A kicsi lehajolt, és kiszabadult. Szaladtam felé, ő szaladt felém, én felkaptam, a babakocsiba tettem, és menekültem vele ki az utcára. 

Eközben a férjem nagykéssel szaladt utánunk, és azt ordította, hogy megöllek”  – mondja a neve elhallgatását kérő 52 éves asszony az Origónak. 

A férfi csak akkor állt meg, amikor meglátta, hogy megérkezett a felnőtt lánya. Pár órával korábban még ő hívta azzal, hogy jöjjön haza, mert felakasztja magát. Ezt akkor a feleségével is közölte, azzal kiegészítve, hogy viszi magával a gyereket is. Mivel mondott már ilyeneket korábban, az asszony nem vette komolyan. 

Most feldúlt állapotban ismét azzal fenyegetőzött, hogy felakasztja magát. Az unokájának szánt hurkot a nyakába tette, és futni kezdett. A kötél megfeszült, a férfi előbb fulladni kezdett, végül elájult. A lánya és a vele együtt érkezők hívták ki a mentőt. A kórházban megmentették az életét.

Kikötözték, megerőszakolták az asszonyt

Nem ez volt az első eset, hogy a férfi rengeteget ivott, és agresszívan megfenyegette a családját: a feleségét, négy gyerekét és az unokáját. 

Kiskorú voltam, amikor feleségül vett, akkor még csak megvert. Idővel már életveszélyesen is megfenyegetett. Volt olyan, hogy azt ordította: megöllek téged is, meg a gyerekeidet is, ha nem azt csinálod, amit mondok” – állítja az asszony, majd hozzáteszi,  húsz évig arra kényszerítette a férje, hogy másokkal közösüljön. 

A férfiak nem pénzt adtak, itallal fizettek alkoholista társuknak. Ha az asszony ellenkezett, kikötözték és megalázták. Sokszor a férje is beszállt az erőszakba. 

„A fiamat egyszer előttem rugdosta meg pont a műtött lábán, mert akkor is férfit hozott rám a lakásunkba. Nem engedtem, hogy a gyerekeim előtt csináljuk. Kiabáltam a férjemmel, a fiam meg mondta az apjának, ha hozzám mer nyúlni az illető, hívja a rendőrséget. Erre az apja ököllel arcba vágott, amitől elestem. A nagylányom már sírva ordított, hogy nem bírja tovább.” 
Elővette a nagy kardot 

Az asszony elmondása szerint a lánya ezután hívta a gyámügyi hivatal munkatársait, a fia pedig megpróbált segítséget kérni a rendőrségtől, de az apja kikapta a kezéből a telefont. Akkor rúgta meg. A fiú annyira megharagudott az apjára, hogy közölte, a temetésére sem megy el, majd a temetőben megnézi a sírját. 

A férjem elővette a nagy kardot azzal, hogy mindnyájunkat leszurkál vele. Mindezt azért, mert nem mentem be a férfival a másik szobába.” 

Az asszony szerint volt olyan férfi, akinek kerek perec megmondhatta, ha hozzányúl, ő bizony feljelenti, és nem is bántotta. A férjétől viszont duplán kapott miatta. Mivel árva, hiába szeretett volna, nem tudott elmenekülni. 

„Nekem nincs senkim, nem tudtam hova menni, az ő szüleire sem számíthattam. 

Anyósomék sokáig el sem hitték, csak amikor szembesültek a valósággal, és látták, hogy férfit hoz fel hozzánk. 

Egyszer hagytam csak itt. Egy állami gondozott ismerősömhöz menekültem, de mivel nem adta nekem az első gyerekemet, visszajöttem. A gyerekek éltetnek” – mondja az asszony. 

A gyerekeket is molesztálhatta

Miután legkisebb lányuk megszületett, a négygyermekes családanya végleg ellenállt a férjének. Közölte vele, hogy többé nem hajlandó más férfiakkal lefeküdni, amitől a férfje dühös lett. Azt mondja, azóta mindennapossá váltak a veszekedéseik. Az pedig csak ront a helyzeten, hogy anyagilag is rosszul állnak. A miértekre megvan a válasza. 

Egy láda pezsgőért vett feleségül, amit a haverjaival ittak meg. Neki nem feleség kellett. Neki kimondottan olyan kellett, akit tudott futtatni, nem pénzért, hanem azért, hogy ihasson és rombolja a saját egészségét. Azért, mert pszichopata.” 

Az asszony elmondása szerint férje a legidősebb lányukat is megkörnyékezte, és közölte vele, hogy ugyanaz a sors vár rá, mint az anyjára. Férfiakat hoz hozzá. A lány fél éven belül elmenekült otthonról. Ahogy az egyik húga is. Ő 13 évesen költözött el, a gyámügy engedélyével. Bár ez a lány erről nem beszél, az asszony szerint vele is történhetett valami, talán őt is megkörnyékezhette az apja. 

Kivette a gyerekek szájából az ennivalót

Az is gyakran előfordult, hogy a férfi kivette a gyerekek szájából az ennivalót, és kidobta az ablakon, amit az Origónak nyilatkozó felesége azzal magyarázott, hogy sajnálta tőlük a falatot. 

Az viszont állandó helyzet volt, hogy gyakorlatilag dohányfüstben éltek. 

Évtizedekig csukott ajtónál dohányoztak, és úgy is aludtak, a gyerekekkel együtt. Ettől a család megbetegedett. 

Az asszony jobb tüdejének egy része ma már nem működik rendesen. 

Asztmás is vagyok. Most ideggondozóba járok, mert ideg-összeroppanást kaptam, a hátam pedig megsérült, valószínűleg a sok verés miatt.” – mondja az asszony, majd hozzáteszi, a férje sokszor vágta a fejéhez, hogy kötelessége szót fogadni neki, és ha nem teszi, megöli. 
Kukucskálnak az ablakon, de nem jönnek ki

A szomszédok feltehetően mind látták, hogyan élnek, de nem segítettek. Sőt, van, aki az asszonyt vádolja azzal, hogy hazudik, ahogy a férfi családja is. A poligráfos vizsgálat viszont igazolta az állításait. 

Ez egy kis falu. A mi utcánkban egy házsor van, meg egy fatelep. A szomszédok csak kukucskálnak az ablakon, de nem jönnek ki” – magyarázza, de azt is hozzáteszi, egy szomszéd segített, amikor meglátta a kötél nyomát a kisfiú nyakán. 

Sokat sírok, amikor senki sem látja

A férfi rákos. Ezért aztán az asszonynak sokáig tartott, amíg rávette magát, hogy feljelentse, de úgy döntött, nem élhetnek így tovább. A nyomozás során összegyűlt bizonyítékok alapján a Pest Megyei Rendőr-főkapitányságon végül 2016. június 13-án vádat emeltek a férfi ellen azért, mert megpróbálta megölni a hároméves unokáját. 

Sokat sírok, amikor senki sem látja” – mondja az asszony, akinek a beszélgetés közben is potyognak a könnyei. Amiatt is szomorú, mert a férje semmit sem bánt meg abból, amit velük tett. Ő pedig viszi neki a gyógyszereket. Azt mondja, úgy látja, csak egy dolog érdekli, hogy újra otthon lehessen. 

Az asszony arról is beszélt, hogy az eljárás alatt egyszer arra kérte a férje, vonja vissza a vallomását, amire ő nem hajlandó. Egyszerűen fél. Azt mondja, attól, hogy egy nap nem hallja meg a kicsi sikolyát, és nem sikerül majd megmentenie az unokája életét.