Lewis Hamiltont és Nico Rosberget csupán egy hajszál, a Mercedest és a többieket viszont tátongó szakadék választotta el egymástól az első silverstone-i edzésen. Lewis Hamilton elsőséggel nyitott – a Ferrari pályára vitte a glóriát!
Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com) |
Hűvös és szürke brit időjárás fogadta a mezőnyt péntek reggel Silverstone-ban. A legfőbb beszédtémát a szabadedzés kezdete előtt Kimi Räikkönen szerződéshosszabbítása, valamint még mindig a Mercedes új házon belüli szabályai jelentették, pedig a Ferrari garázsában eközben szép csöndben fölszerelték Sebastian Vettel autójára azt a továbbfejlesztett glóriát, aminek ígért pályatesztje egy hete Ausztriában elmaradt.
A négyszeres bajnok tíz perc elteltével hajtott pályára a korábbi verziónál „tágasabbnak” tűnő kerettel, hogy tesztelje, az mennyiben befolyásolja a kilátást a pilótafülkéből. A kívülálló számára a látvány nem változott sokat. „Esztétikai szempontból egész rondának tűnik, de talán a jövőben ennél elfogadhatóbbá teszik” – vélekedett a megoldást szimulátorban még korábban tesztelő Anthony Davidson. „A kilátás nem nagyon zavaró ezzel, csak a középső pillér zavar kicsit, de rendben van. Ez az első lépés afelé, hogy teljesen zárttá tegyék az F1-es autókat, de a technika odáig még nem jutott el.”
Az internet népének fantáziáját mindenesetre már megmozgatta az eszköz. A papucs mellett volt, aki a fedélzeti kamerás felvételt látva babakocsihoz hasonlította azt…
Vettel próbaköre után már a megszokott tesztmunka került a középpontba. A mezőnyben két fiatal reménység is helyet kapott. A Ferrari pártfogoltja, Charles Leclerc a Haasnál vehette át Esteban Gutiérrez helyét, míg a Renault-nál Kevin Magnussen autóját vitte pályára Esteban Ocon, a Mercedes tehetsége.
Az első mért időket a két Red Bull jegyezte, ám az első 10 perc már Nico Rosberg vezetésével zárult.1:33,484 másodperces köre azonnal jobbnak bizonyult, mint a 2015-ös péntek legjobb eredménye. Az első félórában az egyaránt közepes keveréken hajtó Nico Rosberg és Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva folyamatosan váltotta egymást az élen. Az edzés felénél a hazai pályán versenyző címvédő neve mellett állt az 1-es sorszám, az Ezüstnyilak fölénye pedig óriási volt.
Hamilton 1:32,478 másodperces köréhez ekkor – Rosberget leszámítva – egyetlen versenyző sem került 1,5 másodpercnél közelebb. A harmadik helyezett ekkor az új Honda-motorral köröző Fernando Alonso volt, megelőzve Sebastian Vettelt és Max Verstappent.
Miután a csapatok leadták a csak az első 40 percben használható gumikat a Pirellinek, rövid szünet után folytatódott a száguldás. Nico Rosberg új közepes gumikon javította 1:31,687-re a leggyorsabb időt, amivel máris túlszárnyalta a múlt évi pole-eredményt. Aztán érkezett Lewis Hamilton is, aki további 0,033 másodpercet faragott ebből. Szoros csak az ő küzdelmük volt.
A Mercedes előnye ekkor már 2 másodperc körül mozgott, ami csak akkor változott, amikor az utolsó félórában többen is föltették a lágy gumikat. Az előtte csak kemény keverékkel hajtó Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg a sárga jelölésű abroncsokon 0,8 másodpercre közelítette meg Hamilton idejét, míg Daniel Ricciardo további 0,2-et kapott tőlük a közepes gumin.
A hajrában a két Mercedes már hosszú etapokat teljesített, Rosberg bemutatott egy óriási füstölős fékezést is – de sokan követték példáját. A friss szerződéssel a zsebében autóba ülő Kimi Räikkönen a lágy gumival végül beverekedte magát a legjobb tízbe, ahol a Toro Rosso és a McLaren spanyol versenyzői is felbukkantak.
A mezőnyből legkésőbb Marcus Ericsson teljesítette első mért körét – 14 perccel a vége előtt. A Sauber svédje hosszú ideig vesztegelt a garázsban. Csapata elmondása szerint nem volt műszaki hibájuk, egyszerűen csak át kellett alakítaniuk autójukat egy új hátsó szárny kipróbálásához.
A mezőny végén a két újonc közül az F1-es hétvégén először szerepet kapó monacói Charles Leclerc zárt az előkelőbb helyen. Ő 1,6, míg Esteban Ocon 1,2 másodperccel maradt el alkalmi csapattársa legjobbjától.
Az edzés végén Sebastian Vettel ijesztett rá kicsit szerelőire. A német utolsó körében jelezte a rádión: váltógondjai vannak. Dadogós hangú autója nem is állt fel a rajtrácsra a leintést követő rajtgyakorlatokhoz. Aggódni azonban talán nem kell: a négyszeres bajnok vélhetően régi váltóval körözött délelőtt.
A hétvége programja a második szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 14 óra 55 perces kezdéssel élőben közvetít.
Brit Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
Versenyző
|
Csapat
|
Idő
|
Különbség
|
Kör
| |
1. | Lewis Hamilton |
Mercedes
|
1:31,654
|
30
| |
2. | Nico Rosberg |
Mercedes
|
1:31,687
|
+0,033
|
33
|
3. | Nico Hülkenberg |
Force India-Mercedes
|
1:32,492
|
+0,838
|
30
|
4. | Sebastian Vettel |
Ferrari
|
1:32,501
|
+0,847
|
20
|
5. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer
|
1:32,773
|
+1,119
|
30
|
6. | Kimi Räikkönen |
Ferrari
|
1:33,039
|
+1,385
|
27
|
7. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer
|
1:33,202
|
+1,548
|
22
|
8. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes
|
1:33,235
|
+1,581
|
29
|
9. | Carlos Sainz |
Toro Rosso-Ferrari
|
1:33,446
|
+1,792
|
18
|
10. | Fernando Alonso |
McLaren-Honda
|
1:33,527
|
+1,873
|
22
|
11. | Danyiil Kvjat |
Toro Rosso-Ferrari
|
1:33,738
|
+2,084
|
20
|
12. | Jenson Button |
McLaren-Honda
|
1:34,132
|
+2,478
|
24
|
13. | Valtteri Bottas |
Williams-Mercedes
|
1:34,263
|
+2,609
|
38
|
14. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes
|
1:34,456
|
+2,802
|
33
|
15. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari
|
1:34,547
|
+2,893
|
24
|
16. | Jolyon Palmer |
Renault
|
1:34,787
|
+3,133
|
29
|
17. | Felipe Nasr |
Sauber-Ferrari
|
1:34,805
|
+3,151
|
20
|
18. | Charles Leclerc |
Haas-Ferrari
|
1:35,869
|
+4,215
|
25
|
19. | Esteban Ocon |
Renault
|
1:35,980
|
+4,326
|
30
|
20. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari
|
1:36,003
|
+4,349
|
19
|
21. | Pascal Wehrlein |
Manor-Mercedes
|
1:36,136
|
+4,482
|
25
|
22. | Rio Haryanto |
Manor-Mercedes
|
1:36,647
|
+4,993
|
29
|
MTI
0 Megjegyzések