Lewis Hamiltont és Nico Rosberget csupán egy hajszál, a Mercedest és a többieket viszont tátongó szakadék választotta el egymástól az első silverstone-i edzésen. Lewis Hamilton elsőséggel nyitott – a Ferrari pályára vitte a glóriát!
 Lewis Hamilton (Fotó: xpbimages.com)
Hűvös és szürke brit időjárás fogadta a mezőnyt péntek reggel Silverstone-ban. A legfőbb beszédtémát a szabadedzés kezdete előtt Kimi Räikkönen szerződéshosszabbítása, valamint még mindig a Mercedes új házon belüli szabályai jelentették, pedig a Ferrari garázsában eközben szép csöndben fölszerelték Sebastian Vettel autójára azt a továbbfejlesztett glóriát, aminek ígért pályatesztje egy hete Ausztriában elmaradt.

A négyszeres bajnok tíz perc elteltével hajtott pályára a korábbi verziónál „tágasabbnak” tűnő kerettel, hogy tesztelje, az mennyiben befolyásolja a kilátást a pilótafülkéből. A kívülálló számára a látvány nem változott sokat. „Esztétikai szempontból egész rondának tűnik, de talán a jövőben ennél elfogadhatóbbá teszik” – vélekedett a megoldást szimulátorban még korábban tesztelő Anthony Davidson. „A kilátás nem nagyon zavaró ezzel, csak a középső pillér zavar kicsit, de rendben van. Ez az első lépés afelé, hogy teljesen zárttá tegyék az F1-es autókat, de a technika odáig még nem jutott el.”

Az internet népének fantáziáját mindenesetre már megmozgatta az eszköz. A papucs mellett volt, aki a fedélzeti kamerás felvételt látva babakocsihoz hasonlította azt…

Vettel próbaköre után már a megszokott tesztmunka került a középpontba. A mezőnyben két fiatal reménység is helyet kapott. A Ferrari pártfogoltja, Charles Leclerc a Haasnál vehette át Esteban Gutiérrez helyét, míg a Renault-nál Kevin Magnussen autóját vitte pályára Esteban Ocon, a Mercedes tehetsége.

Az első mért időket a két Red Bull jegyezte, ám az első 10 perc már Nico Rosberg vezetésével zárult.1:33,484 másodperces köre azonnal jobbnak bizonyult, mint a 2015-ös péntek legjobb eredménye. Az első félórában az egyaránt közepes keveréken hajtó Nico Rosberg és Lewis Hamilton senkitől sem zavartatva folyamatosan váltotta egymást az élen. Az edzés felénél a hazai pályán versenyző címvédő neve mellett állt az 1-es sorszám, az Ezüstnyilak fölénye pedig óriási volt.

Hamilton 1:32,478 másodperces köréhez ekkor – Rosberget leszámítva – egyetlen versenyző sem került 1,5 másodpercnél közelebb. A harmadik helyezett ekkor az új Honda-motorral köröző Fernando Alonso volt, megelőzve Sebastian Vettelt és Max Verstappent.

Miután a csapatok leadták a csak az első 40 percben használható gumikat a Pirellinek, rövid szünet után folytatódott a száguldás. Nico Rosberg új közepes gumikon javította 1:31,687-re a leggyorsabb időt, amivel máris túlszárnyalta a múlt évi pole-eredményt. Aztán érkezett Lewis Hamilton is, aki további 0,033 másodpercet faragott ebből. Szoros csak az ő küzdelmük volt.

A Mercedes előnye ekkor már 2 másodperc körül mozgott, ami csak akkor változott, amikor az utolsó félórában többen is föltették a lágy gumikat. Az előtte csak kemény keverékkel hajtó Sebastian Vettel és Nico Hülkenberg a sárga jelölésű abroncsokon 0,8 másodpercre közelítette meg Hamilton idejét, míg Daniel Ricciardo további 0,2-et kapott tőlük a közepes gumin.

A hajrában a két Mercedes már hosszú etapokat teljesített, Rosberg bemutatott egy óriási füstölős fékezést is – de sokan követték példáját. A friss szerződéssel a zsebében autóba ülő Kimi Räikkönen a lágy gumival végül beverekedte magát a legjobb tízbe, ahol a Toro Rosso és a McLaren spanyol versenyzői is felbukkantak.

A mezőnyből legkésőbb Marcus Ericsson teljesítette első mért körét – 14 perccel a vége előtt. A Sauber svédje hosszú ideig vesztegelt a garázsban. Csapata elmondása szerint nem volt műszaki hibájuk, egyszerűen csak át kellett alakítaniuk autójukat egy új hátsó szárny kipróbálásához.

A mezőny végén a két újonc közül az F1-es hétvégén először szerepet kapó monacói Charles Leclerc zárt az előkelőbb helyen. Ő 1,6, míg Esteban Ocon 1,2 másodperccel maradt el alkalmi csapattársa legjobbjától.

Az edzés végén Sebastian Vettel ijesztett rá kicsit szerelőire. A német utolsó körében jelezte a rádión: váltógondjai vannak. Dadogós hangú autója nem is állt fel a rajtrácsra a leintést követő rajtgyakorlatokhoz. Aggódni azonban talán nem kell: a négyszeres bajnok vélhetően régi váltóval körözött délelőtt.

A hétvége programja a második szabadedzéssel folytatódik, amit az M4 Sport 14 óra 55 perces kezdéssel élőben közvetít.

Brit Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény
Versenyző
Csapat
Idő
Különbség
Kör
1.Lewis Hamilton
Mercedes
1:31,654
30
2.Nico Rosberg
Mercedes
1:31,687
+0,033
33
3.Nico Hülkenberg
Force India-Mercedes
1:32,492
+0,838
30
4.Sebastian Vettel
Ferrari
1:32,501
+0,847
20
5.Daniel Ricciardo
Red Bull-TAG Heuer
1:32,773
+1,119
30
6.Kimi Räikkönen
Ferrari
1:33,039
+1,385
27
7.Max Verstappen
Red Bull-TAG Heuer
1:33,202
+1,548
22
8.Sergio Pérez
Force India-Mercedes
1:33,235
+1,581
29
9.Carlos Sainz
Toro Rosso-Ferrari
1:33,446
+1,792
18
10.Fernando Alonso
McLaren-Honda
1:33,527
+1,873
22
11.Danyiil Kvjat
Toro Rosso-Ferrari
1:33,738
+2,084
20
12.Jenson Button
McLaren-Honda
1:34,132
+2,478
24
13.Valtteri Bottas
Williams-Mercedes
1:34,263
+2,609
38
14.Felipe Massa
Williams-Mercedes
1:34,456
+2,802
33
15.Romain Grosjean
Haas-Ferrari
1:34,547
+2,893
24
16.Jolyon Palmer
Renault
1:34,787
+3,133
29
17.Felipe Nasr
Sauber-Ferrari
1:34,805
+3,151
20
18.Charles Leclerc
Haas-Ferrari
1:35,869
+4,215
25
19.Esteban Ocon
Renault
1:35,980
+4,326
30
20.Marcus Ericsson
Sauber-Ferrari
1:36,003
+4,349
19
21.Pascal Wehrlein
Manor-Mercedes
1:36,136
+4,482
25
22.Rio Haryanto
Manor-Mercedes
1:36,647
+4,993
29

MTI