Komoly problémává duzzadt a munkaerőhiány a Tesco áruházlánc gyáli országos frissáru-elosztó központjában. A Magyar Idők arról ír szombati számában, hogy akadályokba ütközik a megrendelt termékek kiszállítása az üzletekbe.
Alapvető árucikkekből napokig tartó készlethiány, szűkített kínálat, országszerte akadozó áruházi kiszolgálás vált jellemzővé a Tesco-üzletekben, ezt számos városban, illetve Budapesten is érzékelik a vásárlók. A Gyálon működő központi elosztó raktárban nemrég többen felmondtak, a munkaerőhiány miatt naponta ütközik problémákba az üzletlánc ellátása – olvasható a lapban.

A nyár végén néhány egységben úgy dönthetnek, korlátozzák a nyitvatartást, illetve egyes kevésbé fogyó termékcsoportokat kivonhatnak a kínálatból.

Több budapesti, illetve például a kanizsai, a hódmezővásárhelyi, a győri, a dunakeszi, a várpalotai, illetve a szegedi áruházakból jelezték, hogy nem kapnak időben árut, akadozik a raktárak feltöltése. Emiatt egyre gyakoribb, hogy üres polcok fogadják a vásárlókat – mondta a lapnak az egyik legnagyobb forgalmú budapesti Tesco-hipermarket neve elhallgatását kérő kereskedelmi igazgatója.

Mint jelezte, a Gyálon lévő központi raktárban a munkaerőhiányból fakadó túlterheltség, illetve a még mindig alacsonyan tartott fizetések miatt mondtak fel többen a közelmúltban. A több száz féle friss áru elosztását országosan kezelő gyáli telephelyen jellemzően napi tíz órában, havonta néhány szabadnappal, átlagosan 90-100 ezer forintért dolgoznak az árupakolók.

A Tesco Globál Áruházak Zrt. a lap megkeresésére annyit közölt, hogy a problémát átmeneti, szezonális készlethiány okozza, aminek megoldásán folyamatosan dolgoznak.

MTI