Már migránsok ezrei tüntetnek, mert csalódtak a nyugati rendszerben! Egyre nagyobb az elégedetlenség, sokan nem érzik, hogy szívesen látnák őket, fokozatosan fedezik fel, hogy az élet itt sem mindig habos torta. Nehezen illeszkednek be, sokszor lehetetlennek tűnik számukra az indulás, integráció más országokban és kultúrában.
“A férjem ötlete volt, hogy oda menjünk, mert látta, hogy mások is ezt teszik. De Németországban a helyzet sokkal rosszabb volt, mint itt. Egy szelet kenyeret adtak, sajtot meg uborkát. A gyermekeink sírtak az éhségtől. 11 000 dollárunk (kb. 3 és fél millió forint) ment el és végül üres kézzel tértünk vissza. ”

“Sajnos nem azt kaptam, amire vártam. Azért mentem oda, hogy éljek, de ehelyett kezdtem elveszíteni az életem. Depressziós lettem és végül a hazatérés mellett döntöttem. Európában nem is léteznek az emberi jogok, amiről annyit beszélnek.” – nyilatkozta a kurd bevándorló.