Generációs szakadék mutatkozik a különféle médiafajták fogyasztásában: az új nemzedékek felnőve temetni fogják a nyomtatott sajtó és mai formájában a tévét.
Sokan kezdik úgy a napot, hogy megnyitják a Facebookot, a Twittert, kedvenc hírportáljukat. Mások még a tévéből szerzik be a legfontosabb információkat, s lehangolóan kevesen vesznek a kezükbe nyomtatott sajtót.

A Statista a Reuters Institute’s Digital News Report múlt héten közzétett adatai alapján jól érzékelhetően mutatja az alábbi ábrán, hogy milyen hatalmas nemzedéki szakadék rajzolódik ki a hírfogyasztási szokásokban.

Az egyre sötétebb kék oszlopok életkori csoportokban ábrázolják, hogy melyik generáció milyen elsődleges hírforrást választ tájékozódásul. Mint látható, a 18-24 évesek 64%-a az online szolgáltatóktól, az 55 felettiek 53%-a tévéből informálódik.

A tendencia egyértelmű: ahogy a nemzedékek lassan váltják egymást, a tévé fontossága hamarosan zsugorodni fog, a nyomtatott sajtó és a rádió pedig el-jelentéktelenül.