A bolygó hollandival kezdődik a Szegedi Szabadtéri Játékok évada pénteken, a Wagner-operában a Kormányos szerepét Paul Potts brit énekes, a Britain's Got Talent első győztese alakítja a Dóm téren.
Paul Potts egy tehetségkutatóban tűnt fel Paul Potts egy tehetségkutatóban tűnt fel (Forrás: paulpottsopera.org)
Herczeg Tamás, a fesztivál igazgatója a produkció vasárnapi sajtótájékoztatóján hangsúlyozta, Harangozó Gyula művészeti vezetővel együtt rendkívül fontosnak tartják, hogy az opera műfaja évről évre helyet kapjon a játékok programjában. 2013-ban Gershwin, majd Kodály, azután Verdi egy-egy operáját állították színpadra, idén pedig - a fesztivál történetében első ízben - egy Wagner-mű szerepel a műsoron.
Törekedtek arra, hogy a közönség ezekben a produkciókban a világszínvonalhoz tartozó magyar énekeseket láthasson és hallhasson. A Szabó Máté rendezte darabban így visszatér a Dóm térre Rálik Szilvia és Wiedemann Bernadett, a népszerű szegedi művészek közül László Boldizsár, valamint Altorjay Tamás, a főszerepet pedig Kálmándy Mihály alakítja - mondta a színházi szakember. Hozzátette: azt szeretnék, hogy az operabemutatók ne csak a műfaj kedvelői számára legyenek izgalmasak, érdekesek, hanem minél többekhez eljussanak.
Paul Potts a Britain's Got Talent című tehetségkutató műsorban tűnt fel 2007-ben. A verseny megnyerése után stúdiólemezeket készített, világszerte koncertpódiumokon énekelt, operában azonban még soha nem állt színpadra.
A művész elárulta, hogy a szegedi fellépés ötletével Cselényi Péter impresszárió kereste meg, hivatalos közösségi oldalára - melyet saját maga kezel - küldött egy üzenetet. A kérést továbbította menedzsmentjének, amely kissé szkeptikus volt az ötlettel kapcsolatban, neki azonban felkeltette az érdeklődését a szerep, amely lehetőséget biztosít arra, hogy fejlődjön, kipróbálja magát.
Paul Potts elmondta, énekesként az olasz szerzők műveit érzi magához közel, A bolygó hollandi zeneileg nincs ezektől annyira távol, hogy ez nehézséget okozzon, sokkal komolyabb kihívás a német nyelvű szöveg, különösen a tempóváltások.
Az operaénekes nagyszerűnek tartja Szabó Máté rendezői koncepcióját, amely sci-fi környezetbe, a bolygóközi térbe helyezte el a történetet. A művész szerint komoly feladat betölteni a fesztivál hatalmas színpadát, a rendezőnek sikerült ez, és ezután már az énekesek feladata, hogy bejátsszák a teret.
MTI
0 Megjegyzések