Megdöbbentő történetről számolt be Vinkovics Sándor iváni nyugdíjas. A debreceni kórháztól írásban kapott sérvműtéti előjegyzést március 2-ára, de odaérkezésekor, március elsején közölték vele: elkésett a műtétről, mehet haza. Hiába reklamált.
– Tavaly ősszel megállapították, hogy a hasfali sérvem műtétet igényel, ehhez pedig speciális hálóra lenne szükség. Ez azonban nem volt a soproni kórházban – kezdte történetét Vinkovics Sándor iváni nyugdíjas erdész. – Önszántamból keresgélni kezdtem, melyik intézmény rendelkezik ilyen hálóval. Eszembe jutott, a soproni kórház a debreceni egyetem oktatókórháza.

Felhívtam őket, és szerencsével jártam. December 10-én Debrecenbe utaztam, s nagy megnyugvásomra ambuláns lapomra a sebész főorvos ráíratta a műtét előjegyzési dátumát: 2016. március 2. Az is szerepelt a lapon, hogy „kórházi felvétel 2016. március 1.”.

Megbeszéltem a főorvossal, hogy a műtéthez szükséges előzetes vizsgálatokat még Sopronban elkészíttetem, s a kapott leletekkel utazom március elsején Debrecenbe. Úgy is történt. Nagy várakozással érkeztem a tőlünk több mint négyszázötven kilométerre lévő kórházba, a másnapi műtétre.

Már pizsamában voltam, amikor legnagyobb megdöbbenésemre a főorvos így szólt hozzám: „Elkésett, a műtét  a mai napon, azaz március 1-jén lett volna.” Hiába mutattam az ambuláns lapomat, amelyen feketén-fehéren ott volt a március 2-i dátum, hazaküldtek egy újabb ambuláns lappal, amelyen ez áll: „Szervezési félreértés miatt a műtétet a mai napon nem tudjuk vállalni.”

Vinkovics Sándor nemcsak azt nehezményezi, hogy megalázták, egyúttal semmibe vették az írásban kapott dátumát, hanem hiábavalónak bizonyult az oda-vissza több mint kilencszáz kilométeres út fáradozása, s a műtétet sem végezték el.  Tovább kell kínlódnia hasfali sérvével. Igaz ugyan, hogy ajánlottak új dátumot, május második felére, de érthető módon, már nem vágyik oda vissza.

– Hogyan történhetett ez a „szervezési félreértés”? Ha erről tudtak korábban, miért nem értesítették időben? – értetlenkedett az iváni nyugdíjas. Ugyanezt kérdeztük mi is a debreceni kórház illetékeseitől. Ők azonban hat nap elteltével csak annyit közöltek, hogy személyiségi és titoktartási kötelezettségüknél fogva nem válaszolhatnak a kérdéseinkre.

Forrás: kisalföld.hu