Új dimenzióba került a magyar-amerikai gazdasági együttműködés az Amerikai-Magyar Üzleti Tanács megalakulásával - mondta Szijjártó Péter az MTI-nek, miután kedden részt vett a szervezet alakuló ülésén New Yorkban.
Az Egyesült Államokban tartózkodó külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a tanács célja, hogy az amerikai vállalatok és a magyar kormány között olyan struktúrákat hozzon létre, amelyekkel tovább fejleszthetők a már meglévő kapcsolatok, segítse az amerikai befektetések megjelenését a magyar piacon.

A miniszter kedden Dallasból érkezett New Yorkba, ahol külön is tárgyalt több jelentős vállalattal, és újabb megállapodásokat kötött magyarországi kapacitásbővítésekről, amelyek révén számos új munkahely jöhet létre.

Szijjártó Péter a cégeket nem nevezte meg, de azt elmondta, hogy az új beruházások a járműiparhoz kapcsolódó beszállítói szektorban, a pénzügyi szolgáltatások területén és az informatikai iparban várhatók.

Elmondta: az Amerikai-Magyar Üzleti Tanácsot tizenegy cég alapította, köztük olyan jelentősek, mint a Johnson & Johnson, a Coca-Cola, az Eli Lilly, a Pfizer, vagy a Warburg-Pincus.

Magyarországon ezerhatszáz amerikai vállalat működik, e cégek kilencmilliárd dollárt fektettek be. Az ötven legnagyob amerikai multinacionális cégből negyven van jelen Magyarországon - tette hozzá Szijjártó Péter.

A tanács megalakulását a miniszter azért tartja jelentősnek, mert "ádáz küzdelem zajlik az amerikai befektetésekért". Ebben a küzdelemben szükséges eszköz az üzleti tanács, amelytől Magyarország azt várja, hogy fellendíti az amerikai beruházásokat. Megemlítette azt is, hogy e cél érdekében az Eximbank ötszázötvenmillió dolláros hitelkeretet nyit.

MTI