A palackozott víz 2000-szer drágább, mint a csapvíz. Ráadásul nagyon szennyezi a környezetet. Az emberek mégis meg vannak győződve arról, hogy egészséges és környezet kímélő. Az évszázad reklámtrükkjének igazi nyertesei nem a fogyasztók, hanem az üdítőital gyártó óriáscégek.
Foto: Europress - Nicolas Asfouri/AFP
A következő néhány évben a palackozott víz eladások meghaladják a szénsavas üdítők eladását. A meglepetés ebben az, hogy ez az üdítőital gyártó óriásoknak igazán jó hír és nem a vásárlóknak.

A palackozott víz az évszázad reklámtrükkje - mondja John Jewell, a cardiffi egyetem média, újságírás és kulturális tanulmányok iskolájának igazgatója. A Pepsi és a Coca-Cola azzal adja el a palackozott vizeit a vásárlóknak, hogy azok sokkal egészségesebbek, mint a cukros üdítők.

Pedig az összehasonlítás szerinte téves. A palackozott víz nem az üdítő italokat helyettesíti, hanem a csapvizet. A csapvíz pedig sokkal olcsóbb és környezetet sem szennyezi annyira, így egészségesebb is.

Ha palackozott vizet veszünk, azzal azt mutatjuk a világnak, hogy különlegesek vagyunk, törődünk a testünkkel és a környezettel - mondja a szakértő, aki szerint épen ez a független, önérzetes, táplálkozás-tudatos gondolkodás az, amiből a Coca-Cola és a Pepsi a legnagyobb hasznot húzza.
Forrás: www.aquafina.com
A legnagyobb víz forgalmazók, így a Nestlé, a Coca-Cola Dasani, a PepsiCo Aquafina 2014-ben 7-9 százalékkal növelték az eladásaikat. Miközben a kólacégek üdítő eladásai 3 százalékkal csökkentek. A fogyasztók szomja pedig azóta is egyre csak nő. A Coca-Cola csütörtökön jelentette be, hogy tavaly 12 százalékkal növelte a palackozott víz eladásait.

A palackozott víz gyártókról elterjedt nézet, hogy egészséges terméket árulnak. És éppen ez az, amire a Coca-Coalának és a Pepsinek a legnagyobb szüksége van ma. Az elmúlt években ugyanis sokszor megvádolták őket azzal, hogy egészségtelen, túlcukrozott italokat árulnak. Ezzel nagyot estek az eladásaik és állandóan csak negatív hírekkel szerepeltek az újságokban.

A palackozott víz 2000-szer drágább, mint a csapvíz. A terméken lévő haszonkulcs mégis meglepően alacsony. A cégek tehát nem pusztán a csapvizet palackozzák –ami a létező legnagyobb reklámfogás lenne -, hanem a víz új, drágább változatát adják el.
A víz szóvivője: Jennifer Aniston. Foto: Europress - Justin Tallis/AFP
A Pepsi 2016-ban mutatja be az új, szénsavas és ízesített Aquafina palackozott vizét. Ez az ital lesz az idei New York-i Divathét „hivatalos hidratáló támogatója”. Ez a csillogó elnevezés is jelzi a legalapvetőbb innivaló szárnyalását.

Idén a Coca-Cola sem marad tétlen. Ők a Smartwater, azaz Okosvíz elnevezésű termékükkel árasztják el a piacot- írja a Business Insider. A víznek a világhírű színésznő, Jennifer Aniston lesz a hivatalos szóvivője.

A palackozott víz egy olyan 13 milliárd dolláros üzlet, aminek a józanész szerint nem is lenne szabad léteznie - mondja Jewell. Ez az iparág szerinte az eldobható kultúra szimbólumát testesíti meg. És ebben a világban a márka sokkal értékesebb, mint a környezet. A Coca-Cola és a Pepsi ezzel a megállapítással biztos nem értene egyet, de ha van valami, amiben ezek az üdítőital gyártó óriások profik, akkor az az ital eladás.