Több fiatal lány is mesélt azokról a borzalmakról, amelyet Dél-Szudánban kellett átélniük.
Csak suttogva merte elmondani élete történetét Martha Ayiens, aki 18 hónapig őrizte magában a titkot: megerőszakolták. „Megerőszakoltak. Még iskolás voltam. Csak egy gyerek” – mondta a Daily Mailnek a Dél-Szudánban élő lány, aki most is csak 16 éves. A támadás után teherbe esett, és megszülte a fiát, aki most 9 hónapos. „Egyedül voltam otthon, éppen aludni készültem, amikor egy katona betört hozzánk. Megpróbáltam sikítani, de nem tudtam, úgy hozzávágott a falhoz. Bevertem a fejem és a földre estem. Ezután megerőszakolt. Meg akartam ölni magam utána” – mondta a lány.

Dél-Szudánt hivatalosan is a legrosszabb helynek minősítették a gyerekek szempontjából, annyi az országban az erőszak. Naponta több mint 500-an akarnak Ugandába menni, ahol a határ melletti táborokban szállásolják el őket.

A Daily Mailnek két fiú is beszélt az egyik ilyen táborban, elmondták, hogy egyik nap fegyveresek érkeztek a falujukba és látták, ahogy minden nőt – közöttük idős nagymamákat is – megerőszakoltak. A fiúkat elrabolták, hogy gyerekkatonának képezzék ki őket. De voltak olyan családok, akikre rágyújtották a házukat, a katonák meg ott álltak az ajtó előtt, és aki kirohant, azt lelőtték.

Egy másik 16 éves lány is azt mondta, őt egy csapatnyi katona erőszakolta meg. Ő is teherbe esett és kiderült, hogy HIV-pozitív lett.

A segélyszervezet munkatársa azt mondta, nem tudnak mit tenni az erőszak ellen, hiszen Szudánban jószerével a kultúrájukhoz tartozik a nemi erőszak és a férfiakat is az ölésre és az erőszakra nevelik.

2013 decembere óta, amikor is fegyveres viszály robbant ki Dél-Szudánban, már összesen 555 ezer ember hagyta el Dél-Szudánt. 1,5 millió ember az országban maradt ugyan, de kénytelen volt elhagyni az otthonát - írja a Daily Mail