Több mint 6 százalékkal nőtt a KPMG magyarországi nettó árbevétele a 2015-ös üzleti évben az előzőhöz képest, míg globálisan 8,1 százalékos árbevétel-növekedést ért el a társaság - közölte a könyvvizsgálati, adó- és üzleti tanácsadási szolgáltatásokat nyújtó vállalat pénteken az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint a magyarországi nettó összárbevétel így 16,968 milliárd forint lett, míg globálisan 24,44 milliárd dollár (7038 milliárd forint) árbevételt könyvelhetett el a cég a 2014. október 1-je és 2015. szeptember 30-a közötti időszakban.

Robert Stöllinger, a Magyarországon több mint 800 alkalmazottat foglalkoztató a KPMG Hungária Kft. vezérigazgatója a közlemény szerint további növekedést vár, elsősorban innovatív megoldásoktól és a szolgáltatási kör bővítésétől. Az adótanácsadó csoport jogi szolgáltatásokkal bővíti kínálatát, egyre több jelentős megbízást kap az infrastruktúra és kormányzati szektorból, valamint nő az igény a nemzetközi számviteli szabályokra való (IFRS) átállás, vagy a magántulajdonú társaságok fejlesztését segítő szolgáltatások iránt is - számolt be a vezérigazgató.

A KPMG a világszintű árbevétel-növekedést elsősorban a szolgáltatási kör bővülésének és az akvizícióknak köszönheti a vállalat éves jelentése szerint. A munkavállalók száma 7 százalékkal nőtt, így a KPMG tagvállalatai jelenleg 174 ezer alkalmazottat foglalkoztatnak, egy év alatt 24 ezer frissdiplomást vett fel a cég világszerte. A vállalat további 40 ezer új munkahelyet szeretne teremteni a következő három évben globálisan.

A jelentés szerint mind a három üzletág - könyvvizsgálat, adó- és üzleti tanácsadás - árbevétele nőtt, a legmagasabb, 9,2 százalékos bővülés a tanácsadási területen volt. Az audit üzletág árbevétele elérte a 10,03 milliárd dollárt, ami 6,1 százalékos emelkedést jelent a 2014-es üzleti évhez képest. A bővülés hátterében részben az uniós auditreform bevezetése állt, amelynek köszönhetően számos audittendert hirdettek meg.

Az amerikai régióban 13,6 százalékkal nőtt a KPMG árbevétele az előző év azonos időszakához képest, ami globális szinten kiemelkedő eredménynek számít a jelentés szerint. Az ázsiai és az óceáni térségben mérsékeltebb, 8,2 százalékos növekedést volt. Az európai, a közel-keleti és az afrikai térségben (Indiát is beleértve) is nőtt a cég árbevétele, azonban a korábban említett régiókhoz képest visszafogottabb mértékben, 4 százalékkal - áll a tájékoztatásban.

Forrás: MTI