A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szerint semmilyen érdemi megállapodás nem jött létre az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) köznevelési államtitkárságával folytatott egyeztetésen.
A szakszervezet pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, téves helyzetértékelésen alapul az Emmi azon közleménye, amelyben hírt ad a Pedagógusok Szakszervezetével folytatott eredményes szakmai egyeztetésről.
Kifejtették: a Pedagógusok Szakszervezete XXV. kongresszusa 2015. december 5-én megtárgyalta és elfogadta "A köznevelés helyzetéről" szóló jelentést, és azonnali tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a sürgős, nem halasztható korrekciók végrehajtása érdekében.
A kormány képviselőivel történő egyeztetés a pedagógusok sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek elnökei és a kormány által felhatalmazott Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere részvételével szervezendő plenáris ülés keretében valósul meg - közölték.
Hozzátették: január 12-én ennek a plenáris ülésnek a szakmai szintű előkészítése folyt a köznevelési államtitkárság és a pedagógusok sztrájkbizottságában részt vevő szakszervezetek képviselői között. A szakmai egyeztetés során semmilyen érdemi megállapodás nem jött, nem jöhetett létre. A minisztérium által kiadott közlemény nem fedi a tényeket - írta a szakszervezet.
Az Emmi köznevelésért felelős államtitkárságának csütörtöki, az MTI-hez eljuttatott közleményében az olvasható: az államtitkárság és az Oktatási Hivatal a héten folytatta a tavaly novemberben megkezdett tárgyalásokat a tanfelügyeleti és intézményi önértékelési rendszer bevezetésének tapasztalatairól, a szükséges egyszerűsítésekről és adminisztrációcsökkentésről.
Kedden a Pedagógusok Szakszervezetével, a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezettel és az Oktatási Vezetők Szakszervezetével tárgyaltak, csütörtökön a Nemzeti Pedagógus Kar és a Közoktatási Szakértők Országos Egyesületének tárgyalódelegációjával egyeztettek.
Közölték: a csütörtöki tárgyaláson több konkrét kérdésben megállapodtak, "ennek köszönhetően az önértékelési, tanfelügyeleti és a pedagógusminősítési rendszer kevesebb teherrel fog járni" a pedagógusoknak, intézményvezetőknek és mesterpedagógus szakértőknek.
Hozzáfűzték, hogy a csütörtöki megállapodások egy része már az idei önértékelési, tanfelügyeleti és minősítési eljárásokban is érvényesíthető, míg a nagyobb horderejű változások jövőre lépnek hatályba. Megállapodtak abban is, hogy még januárban folytatják a szakmai egyeztetéseket - írták.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések