Az élelmiszerek bolti eladása értékben és mennyiségben is 4 százalékkal emelkedett 2014. decembere és 2015. novembere között a Nielsen által mért kilencven termék kategóriában - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel. A vizsgált időszakban mintegy 1540 milliárd forint forgalmat ért el az élelmiszerek kiskereskedelme.
A forgalom korábban a nagy eladóterű üzletekre koncentrálódott, ám ez a folyamat megállt. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek piaci részesedése élelmiszerből értékben ugyanúgy 66 százalék volt, mint egy évvel korábban - idézi a tájékoztatás Szűcs-Villányi Ágnest, a Nielsen osztályvezetőjét.

Hozzátette: a 200 négyzetméteres és kisebb egységek tartják ugyanakkor erős pozícióikat több termék esetében is, például a szeletes csokoládénál, a szénsavas üdítőitalnál és a sörnél.

A régiók közül 6 százalékkal nőtt az eladás a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban - tartalmazza az összegzés.

Forrás: MTI