Új korszak nyílik a főváros közösségi közlekedésében, amelynek nyertesei a budapestiek, a magyar ipar és a buszgyártás - hangsúlyozta a nemzetgazdasági miniszter, amikor a tárca húsz magyar gyártású, elektromos meghajtású midi autóbusz, és az üzemeltetéshez szükséges töltőállomások beszerzéséről írt alá támogatási szerződést a BKV Zrt.-vel.
Varga Mihály hozzátette: a magyar buszgyártás így lehetőséget kap arra, hogy újra a világ autóbuszgyártásának élvonalába kerüljön.
A kedden, Budapesten megkötött, mintegy négymilliárd forint vissza nem térítendő támogatásról szóló megállapodás szerint az alacsonypadlós, klimatizált, zéró kibocsátású elektromos autóbuszokat a tervek szerint 2016. május 15-ig helyezik forgalomba a budapesti utakon.
Varga Mihály rámutatott: azzal, hogy megjelennek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok a menetrendszerinti budapesti közösségi közlekedésben, kézzelfoghatóvá válik, hogy az elektromos járművek valós alternatívát jelentenek az autóhoz képest.
A megállapodás megfelel a kormány azon törekvésének, hogy Magyarország Közép-Európa vezető országa legyen az elektromos közlekedés elterjesztésében - hangsúlyozta a miniszter. Azt szeretnék elérni, hogy Magyarország minden szempontból, a környezetvédelmet, a gazdasági fejlődést és a versenyképesség javítását tekintve is profitáljon az új technológiák térnyeréséből - mondta.
Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: míg most száz forint egy dízelüzemű autóbusz kilométerdíja, az elektromos buszok üzemeltetési költsége ennek egyharmada, vagy egynegyede lesz.
Felidézte: száz éve indult a menetrendszerinti autóbusz közlekedés Budapesten, a két elindított járatból az egyik akkumulátoros elektromos hajtású autóbusz volt. Ma 2500 jármű látja el a közösségi közlekedést Budapesten, amelyből több mint ezer autóbusz közlekedik kétezer kilométeren - ismertette.
Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes kiemelte: néhány hónapon belül Amszterdam és London után Budapesten lesz a legnagyobb elektromos buszflotta Európában.
Elmondta: a városvezetés is Budapest környezetbarát, fenntartható módon történő fejlesztése mellett teszi le a voksát.
A húsz új elektromos meghajtású autóbuszt az Evopro Kft. gyártja. Az alacsonypadlós járművek nyolc méter hosszúak, és 61 embert, kerekesszékes utas esetén 55 embert képesek szállítani egyszerre - áll az eseményről kiadott sajtóanyagban.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések