A harmadik negyedévben közel kétszer annyian keresték fel a közmédia online portfólióját, mint a tavaszi időszakban - áll a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) csütörtöki közleményében.
Ezzel a honlapcsoport az audiovizuális tartalomszolgáltatók online portfoliói közül a leglátogatottabb lett; a nyáron indult tendencia eredményeként szeptember elejétől november végéig havonta átlagosan 985 ezer valódi felhasználó kereste fel az online portfoliót a Digitális Közönségmérési Tanács adatai alapján.

A dkt.hu oldalon elérhető nyilvános látogatottsági statisztika szerint 2015 szeptemberében 1 144 ezer 189, októberben 897 ezer 278, míg novemberében 897 ezer 604 valódi felhasználót ért el a közmédia online portfoliója.

Mint írják, a kiemelkedően magas szám okaként a migránshelyzet miatt megnövekedett tartalomfogyasztásnak, valamint a magyar labdarúgó válogatott sikeresen megvívott EB-selejtező mérkőzéseinek volt köszönhető, amelyeket a közmédia online felületeiről is nyomon lehetett követni.

Az MTVA jelezte: a hirado.hu-t szeptemberben 779, októberben 507, míg novemberben 528 ezren keresték fel, a médiaklikk.hu-t szeptemberben 337, illetve az utóbbi két hónapban 308-308 ezren látogatták meg. A telesport.hu-t az elmúlt három hónapban havonta átlagosan 157 ezren keresték fel, míg a petofilive.hu a korábbi 50-60 ezer valódi felhasználószámát közel a háromszorosára növelve novemberben már 136 ezer valódi látogatót ért el.

A növekedés pedig nem áll meg - írják; a múlt hónapban a DKT adatai szerint előfordult olyan, amikor egyetlen napon (november 15-én) 377 ezer felett alakult a valódi felhasználószáma a magyar közmédia portfoliójának, a napi átlagos valódi felhasználószám pedig 185 ezer volt.

Megjegyzik: az eredmények egyaránt köszönhetőek a tartalom- és technológiai fejlesztéseknek. 2015 során a közmédia a hirado.hu és a telesport.hu portált is megújította, valamint elindította a petofilive.hu portált. 

Mint írják, 2016-ban az olimpia és a labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán számos újdonsággal jelentkezik majd a közmédia az online térben, valamint megújul a médiaklikk.hu.

Forrás: MTI