Születésnapi ajándéknak nevezte az éppen 30 éves Cseh László azt, hogy a netánjai úszó Európa-bajnokságon országos csúccsal megnyerte a 100 méteres pillangóúszást.
"Nagyon örülök, hogy én tudtam győzedelmeskedni" - nyilatkozott az M4 Sportnak. "A végén voltak kérdések, mert a tábla és az eredményjelző nem működött, de én azért bentről éreztem, hogy elsőként nyúltam be. Ennél szebb születésnapi ajándék nem is lehet."

Cseh a futamot elemezve azt mondta, a kezdés viszonylag jó volt és a második 50 méter is megfelelően sikerült neki.

Hosszú Katinka kissé meglepődött azon, hogy a 100 méter hát döntőjében nagy fölénnyel nyert:

"Azt hittem, közvetlenül mögöttem egy kicsit jobban fognak úszni. Egész jó időt értem el, de azért nem érzem, hogy olyan gyors lennék, mint Dohában voltam" - emlékeztetett a tavalyi rövidpályás világbajnokságra. "Ennek az az oka, hogy nem pihentem rá erre a versenyre. Remélem, ahogy következnek sorban a számok, a sebesség is megjön."

"Egész kulturált időt úsztam" - foglalta össze teljesítményét a 400 méter vegyesen győztes Verrrasztó Dávid, aki szumós kinézetűnek nevezte magát, utalva arra, hogy az elmúlt időszak sok versenye miatt nem úgy edzett az Eb előtt, ahogy szokott. "Próbáltam mellen elmenni, de a brit fiú is jól osztotta be az erejét, tudtam, hogy a végén azért kaparni kell nagyon. Nem tartottam attól, hogy megelőz, de oda kell figyelni, ha valaki éremért úszik az ember mellett."

Gyurta Dániel úgy értékelt, hogy elégedett a 200 méter mellen megszerzett ezüstéremmel, mert számára most ez volt a legfontosabb:

"Nem erre a versenyre voltam kihegyezve, ezt el is mondtam az Eb előtt. Én később akarok csúcsformába kerülni".

A győztes - és nyáron a normálmedencés világbajnokságon is aranyérmes német Marco Kochhal kapcsolatban annyit jegyzett meg, hogy majdnem másfél másodperccel végzett előtte, "ami azért elég sok", de mint mondta, a 2:02 percen belüli idő, amit ő ért el, a felkészülésnek ebben a szakaszában jó.

"Élete formájában van, én jövőre szeretnék" - utalt befejezésképpen Kochra és a riói olimpiára.

A 800 méter gyorson második Kapás Boglárka elárulta, jobb időre számított és győzni szeretett volna.

"Érzékeltem, hogy jönnek mellettem az ellenfelek, gondoltam is rá, hogy esetleg lassítani kellene, hogy inkább ők húzzanak engem. Annak azért örülök, hogy két olyan ellenféllel küzdöttem nagyot, akik ott lesznek esélyesként az olimpiai döntőben."

Forrás: MTI