Készül a valaha leggyorsabb szuperszonikus utasszállító repülőgép, és így fog kinézni.
Elérte a 2500 km/h-t, vagyis túlszárnyalta a hangsebesség kétszeresét a széles körben ismert Concorde, mely az Air France és a British Airways által üzemeltetett szuperszonikus utasszállító repülőgép volt - egészen 2003-as nyugdíjazásáig. Ám szakmai körökben ekkor sem merült feledésbe, számtalan gyártó érdeklődött iránta, akárcsak az Airbus SAS is.

Még idén júliusban fogadta el végül az Airbus szabadalmát az illetékes amerikai hivatal, egy olyan gépre, mely a hangsebesség több mint négyszeresét is elérné, és alig 1 óra alatt repülne Londonból New Yorkba. A beadvány szerint a gép elérné a Mach 4,5-et, azaz a hangsebesség négy és félszeresét. Az aktuális szabadalom azonban kicsit másként néz ki, mint ahogyan azt várnánk. A sci-fi filmekbe illő hiper-szuper külső helyett egy jóval realisztikusabb dizájnt kap a gépm sőt, alapjaiban tér el a megvalósítás előtt álló utasszállító, mint az elsődleges tervek.
Az úgynevezett URAV (Ultra-Rapid Air Vehicle) már kiküszöböli a hangrobbanást és az egyéb, felszállási zajkibocsájtást, és 30-35 ezer méter magason szárnyalna. Függőlegesen emelkedne a magasba, ahol a többnyire rakétákon használt speciális hajtóművek bekapcsolnának, és a gép felgyorsulna az utazási sebességre. Igazi VIP-gép lenne, mindössze 20 utas férne be, akik függőágyakban helyeznék kényelembe magukat. Az Airbus azonban nemcsak kereskedelmi használatban gondolkodik, a tervek szerint hadászati alkalmazása is lehetne a szupergépnek.


A megvalósítás mindenesetre nem várható túl korán. Maga a repülőgépgyártó is hangsúlyozta, hogy a szabadalomban szereplő technológiai megoldások olyan koncepciókon alapulnak, amelyek még a kidolgozás nagyon korai fázisában vannak.

A terveket valójában már 2011-ben publikálták, de csak most kaptak nagyobb nyilvánosságot, miután az amerikai szabadalmi hivatal elfogadta azokat. Akkor az Airbus azt mondta, hogy 30-40 évbe is beletelhet, amíg üzembe állítják a járatot, ha egyáltalán eljut eddig a fejlesztés.

A társaság közlése szerint két hiperszonikus projekten is dolgoznak - az egyiken japán partnerekkel, a másikon orosz és ausztrál részvétellel -, amelyek a Mach 6-ig terjedő sebességspektrum meghódítását célozzák.