Tarlós István főpolgármester tájékoztatása szerint nem műszaki hiba, hanem kettős emberi mulasztás okozta az egyik CAF-villamos november 9-i balesetét, így az érintett típusok szombattól ismét forgalomba állhatnak.
A főpolgármester pénteken, Budapesten tartott sajtótájékoztatóján egy a közlekedési hatóság közreműködésével készült szakértői vizsgálatra hivatkozva azt mondta, bebizonyosodott, hogy a CAF-villamosok fékrendszerének nincs konstrukciós hibája, a balesetet egy kikapcsolva felejtett berendezés okozta.
Tarlós István hangsúlyozta, a gyártó a hasonló esetek megelőzése érdekében egy olyan szoftverfrissítést hajt végre a járműveken, amely a jövőben jelzi a vezetőnek a szóban forgó berendezés működését.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a baleset részleteiről azt írta: a próbafutást megelőzően töltötték a jármű akkumulátorait, azonban a töltés után a sínfék-áramkört védő kismegszakítót elmulasztották visszakapcsolni, továbbá a sínfék üzemképességét a próbafutás előtt és alatt sem ellenőrizték. Emiatt a villamos sínféke nem működött.
További elemzést igényel, hogy a járművezető kellő körültekintéssel, az időjárási viszonyoknak megfelelő módon közelítette-e meg a másik járművet, amivel a sínfék használata indokolatlan lett volna - tették hozzá az MTI-hez eljuttatott közleményben.
Az 1-es járat vonalán november 9-én este egy új típusú, hosszú CAF-tesztjárat hátulról szaladt bele egy megállók között álló, régebbi szerelvénybe.
A BKV ezt követően forgalombiztonsági okokból felfüggesztette a már átvett, a balesetet szenvedettnél rövidebb CAF Urbos 3-asok közlekedtetését.
Tarlós István közlése szerint ezen szerelvények - a spanyol gyártó fejlesztését követően - szombaton állhatnak ismét forgalomba.
A BKK közleményében hozzáfűzték: a hosszú, 56 méteres villamosokat illetően a próbafutások a Nemzeti Közlekedési Hatóság írásos döntésének kiadását követően folytatódhatnak.
Forrás: MTI
0 Megjegyzések