Önállás címmel eddigi 50 évét és több mint három évtizedes gazdag zenei pályafutását összegzi Mohai Tamás gitáros, énekes, dalszerző szerdán a fővárosi New Orleans Clubban. Az eseményre jelenik meg szerzői trilógiája harmadik CD-je.
"Számításaim szerint 250 dalt írtam, ezekből került összesen ötven a három CD-re, a záróalbum, a Moha In Fusion a mostani koncertre jön ki. Sok kiöregedett zenészt látok magam körül, akik nem tudnak megújulni, viszont folyton a parkolóórát nézik. Én meg akartam újulni, ezért azt gondoltam, itt az ideje áttekinteni, amit eddig letettem az asztalra" - mondta Mohai Tamás az MTI-nek.

A zenész a nyolcvanas évek közepén a székesfehérvári Faxni együttessel vált ismertté, majd számos más rock- és dzsesszformációval, például a Török Ádám és a RABB-bal, a Minivel, a Háborúval, a KFT-vel, a Mohai-Vörös Trióval, a Boom Boommal, a Berki Tamás Banddel, a 9:30 Collective-vel vagy a Tomistarsszal játszott együtt. Elvégezte a Zeneakadémia dzsessztanárszakát. Háromlemezes szerzői válogatásának első része, a F...nak annyi tavaly év végén, A végtelenben sem találkoznak idén nyáron jelent meg a Hunnia Records gondozásában.

"Az elsőre a slágeresebb dalaim kerültek, például a Faxnitól a Feeling Goodbye vagy a KFT-vel együtt készített Nem a tiéd. Ez a CD a tézis. A második anyagon zömében vadonatúj kísérletezős számok vannak, illetve néhány régi dal újragondolva, ez az antitézis, a harmadikra pedig elsősorban fúziós szerzeményeket raktam, ugyanakkor azt is mondhatom, hogy a Moha In Fusion az első kettő szintézise, markáns áthangszerelésekkel, továbbgondolásokkal" - fejtette ki.

Mohai Tamás elmondta, hogy a Moha In Fusion egyfajta tisztelgés is "legkedvesebb gyermeke", a funk-jazz-pop-rock Faxni együttes előtt, amely bizonyos körökben ugyan kultikus státuszba emelkedett, és készített néhány lemezt, keverékzenéjével mégsem futhatott be. Rákerült a CD-re egy közös funkys dal Berki Tamással is.

A Faxnival és a Háborúval egyaránt eMeRTon-díjat nyert gitáros a szerdai koncerten mindhárom lemezről játszani fog, amúgy a közösségi oldalán lehetett szavazni, mi is kerüljön a műsorba. "Az estre elhívtam Tátrai Tibuszt, akivel a Boom Boomban zúzunk együtt, Török Ádámot a RABB-ocskás és a minis időkből, illetve az ő fiát, Török Pétert is, aki nagyon jó gitáros, mellesleg régen a tanítványom volt. Kozma Orsival a 9:30 Collective-ben dolgoztam együtt, 2012-ben a Müpában is felléptünk, a szintén fehérvári származású Pély Barnával pedig együtt tanítottam, és mindig nagyra tartottam előadói művészetét".

Elárulta, hogy a koncerten elhangzik a Faxni egykori, ma már klasszikussá érett furcsa húzódala, a Budapest felé késnek a vonatok, csak éppen picit amerikaiasítva. "Ahogy a csajok plasztikáznak, a politikusok meg hazudnak, a művészek is egy kicsit alakítják a dolgokat".

Mohai Tamás elmondta, hogy a koncerten háttérvetítés is lesz: előkerültek régi VHS-felvételek, illetve készült egy válogatás koncertfelvételekből és klipekből.

"Jövőre turnét szeretnék, sok utazást ezzel az anyaggal. Én biztos ott leszek, aztán hogy ki tart velem, majd meglátjuk. Most jól érzem magam. A régi zenekarok közül a Boom Boom még létezik Tátrai Tibivel, Jamie Winchesterrel, Szappanos Gyurival és Borlai Gergővel, csak a többiek elég ritkán érnek rá, Jamie és Gergő például külföldön él" - mondta végül Mohai Tamás az MTI-nek.

Forrás: MTI